رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان گفت: احراز صلاحیت نامزد‌های مجلس شورای اسلامی با تلاش هیات مرکزی انتخابات تا اواخر وقت امشب اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام توکلی رییس هیات نظارت بر انتخابات کرمان گفت: از مجموع ۳۶۲ نفر ثبت نام کننده انتخابات مجلس شورای اسلامی تا کنون ۵۴ نفر انصراف داده و ۳۶ نفر نیز در هیات‌های اجرایی رد صلاحیت شده اند که برخی از آن‌ها طرح شکایت کرده اند.

او افزود: هم اکنون ۳۰۲ نفر ثبت نامی داریم که اواخر وقت امشب نتیجه از هیات مرکزی انتخابات تهران به استان اعلام می‌شود و هیات نظارت استان بلا فاصله آن را به فرمانداری‌ها اعلام می‌کند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان تصریح کرد: کسانی که صلاحیت آن‌ها احراز نشده و یا رد شده از فردا به مدت پنج روز می‌توانند با مراجعه به فرمانداری کرمان یا ورزشگاه تختی تهران مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند.

او گفت: عدم احراز صلاحیت به معنای رد صلاحیت نیست، چون بار اثبات صلاحیت بر عهده خود فرد است که نتوانسته اند دلایل مستندی را ارائه کند.

حجت الاسلام توکلی افزود: شورای نگهبان بعد از پنج روز و ظرف مدت ۲۰ روز بایدبه شکایت‌ها رسیدگی و تا ۱۱ بهمن نیز نتایج را اعلام کند و نتایج نهایی هم ۲۲ بهمن اعلام می‌شود تا افراد برای تبلیغات انتخاباتی آماده شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.