یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور وزیر کشور برگزار شد.

یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اجتماعی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد.

وزیر کشور در حاشیه یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز شورای اجتماعی ادامه جلسه قبل بود، ما در جلسه قبل بحث مهارت‌های دینی، همکاری و تأثیرگذاری آنها را در حوزه آسیب‌های اجتماعی داشتیم.

او ادامه داد: الحمدلله تأثیر گزارش‌ها و نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های علمی را در حوزه‌های اجتماعی، بسیار بالا مشاهده کردیم.

وزیر کشور گفت: در این جلسه طرح‌هایی ارائه شد، یکی از مصوبات جلسه امروز این بود که ما بتوانیم سند بالادستی همکاری میان نهاد‌های دینی داشته باشیم و این نهاد‌های دینی با تقسیم کار مناسب و تعیین تکلیف وظایف مشخص برای هر حوزه، بتواند نقش بهتری ایفا کند.

رحمانى فضلى تصریح کرد: همچنین گزارش بسیار دقیقی در حوزه فضای مجازی داشتیم که تأکید آن بــر استفاده مثبت و مناسب از فضاى مجازی بود، اما موضوع آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی جزو موارد نگران کننده است.

وزیر کشور گفت: این موضوع به کارگروهی ارجا شد که بتوانند با اعمال سیاست‌ها و روش‌ها، اقداماتی نسبت به کاهش تأثیرگذاری فضای مجازی بر آسیب‌های اجتماعی انجام دهند.

او بیان کرد: گزارش دقیق و درستی از حوزه‌های علمیه خواهران و تأثیرگذاری آنها در مباحث آسیب‌های اجتماعی و در حوزه‌های تربیتی داشتیم؛ همچنین مقرر شد که در کارگروهی نحوه هماهنگ شدن این ظرفیت‌های بزرگ با نهاد‌های آموزشی از جمله آموزش و پرورش برای استفاده در مدارس و همچنین در حوزه‌های آسیب شناسی مورد بررسی قرار گیرند و همکاری کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: ما معتقدیم که موضوع آسیب‌های اجتماعی را فقط به صورت اجتماعی می‌شود ساماندهی کرد، بهترین روش در حوزه اجتماعی این است که ما پیشگیرانه عمل کنیم؛ اگر بتوانیم یا روش پیشگیرانه مبتنی بــر اجتماعی کردن موضوع، مسئله را پیش ببریم قطعا موفق خواهیم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار