رئیس شورای حاکمیتی سودان درباره حوادث روز سه شنبه اعلام کرد نیروهای شورشی مقادیر زیادی سلاح از جمله سلاح‌های ضد هوایی در اختیار داشتند.

عبدالفتاح البرهانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد نیروهای شورشی که ارتش این کشور روز سه شنبه با آن‌ها در خارطوم، پایتخت سودان درگیر شد مقادیر زیادی سلاح از جمله سلاح‌های ضد هوایی در اختیار داشتند.

عبدالفتاح البرهان درباره حوادث روز سه شنبه گفت: «نیرو‌های ما برخورد مناسبی با تحرکات شورشیان داشتند، آن‌ها مقادیر زیادی سلاح از جمله سلاح‌های ضد هوایی در اختیار داشتند.»

البرهان افزود: «کمیته‌ای برای تحقیق درباره اینکه چه کسی این شورش را برنامه ریزی و اجرا کرد، تشکیل شده است. هر نوع کودتای نظامی را رد می‌کنیم، زیرا خطری برای همه است.»

وی افزود: «پیش از این به سازمان اطلاعات پیشنهاد کرده بودیم که به ارتش سودان ملحق شود. آنچه رخ داد، برنامه ریزی شده بود و تحقیقات عاملان آن را مشخص خواهد کرد.»

رئیس شورای حاکمیتی سودان از آرام شدن اوضاع بعد از تیراندازی میان نیرو‌های پلیس نظامی و دستگاه اطلاعات در خارطوم خبر داده و افزود تمام مقر‌ها تحت کنترل ارتش و نیرو‌های مسلح قرار دارد.

شبکه‌های عربی ظهر روز سه‌شنبه، از تیراندازی میان نیرو‌های پلیس نظامی و دستگاه اطلاعات در خارطوم خبر دادند.

سودان پس از سال‌ها دست‌و‌پنچه نرم کردن با مشکلات متعدد اقتصادی، سرانجام توانستند، عمر‌البشیر را از حکومت کنار بزنند، سودانی‌ها همچنان نگرانند تا مبادا دیکتاتور دیگری در این کشور قدرت را بدست بگیرد.

گفتنی است، ارتشی‌هایی که رابطه خوبی هم با عربستان دارند اکنون در سودان قدرت را در دست دارند و مردم این کشور از این بابت ناراحتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار