رئیس شورای حاکمیتی سودان از آرام شدن اوضاع بعد از تیراندازی میان نیرو‌های پلیس نظامی و دستگاه اطلاعات در خارطوم خبر داده و افزود تمام مقر‌ها تحت کنترل ارتش و نیرو‌های مسلح قرار دارد.

عبدالفتاح البرهانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره مباشر، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان از آرام شدن اوضاع بعد از تیراندازی میان نیرو‌های پلیس نظامی و دستگاه اطلاعات در خارطوم خبر داده و اعلام کرد: «حوادث روز سه شنبه در خارطوم توطئه علیه انقلاب مردم سودان بود و ما با هر اقدامی برای ضربه زدن به امنیت کشور مقابله می‌کنیم.»

وی افزود: «ما هرگز اجازه وقوع کودتا در سودان را به هیچ کسی نمی‌دهیم. آرامش به خارطوم و همه مناطقی که متشنج شده بود، بازگشته است و تمام مقر‌ها تحت کنترل ارتش و نیرو‌های مسلح قرار دارد.»

رئیس شورای حاکمیتی سودان افزود: «حریم هوایی بازگشایی شده و پرواز‌ها در فرودگاه خارطوم از سر گرفته شده است.»

همچنین ارتش سودان نیز اعلام کرد که مقر واقع در محله «کافوری» در شمال خارطوم، پایتخت این کشور و مقر واقع در منطقه «سوبا» در شرق این شهر و مقر سوم در شرق فرودگاه خارطوم را به کنترل خود درآورد.

ارتش سودان به عناصر شورشی ۴ ساعت مهلت داده بود تا در مقر‌های واحد عملیات در مناطق سه گانه خارطوم سلاح خود را تحویل دهند و تسلیم شوند.

پیش از این منابع سودانی از آغاز دور جدید از گفت‌وگو‌ها بین هیئتی از سازمان اطلاعات سودان و نماینده معترضان دادند، که  تا حصول نتیجه‌ای واحد همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

شبکه‌های عربی ظهر روز سه‌شنبه، از تیراندازی میان نیرو‌های پلیس نظامی و دستگاه اطلاعات در خارطوم خبر دادند.

سودان پس از سال‌ها دست‌و‌پنچه نرم کردن با مشکلات متعدد اقتصادی، سرانجام توانستند، عمر‌البشیر را از حکومت کنار بزنند، سودانی‌ها همچنان نگرانند تا مبادا دیکتاتور دیگری در این کشور قدرت را بدست بگیرد.

گفتنی است، ارتشی‌هایی که رابطه خوبی هم با عربستان دارند اکنون در سودان قدرت را در دست دارند و مردم این کشور از این بابت ناراحتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار