به دلیل وقوع سیل در مناطق جنوبی کشور، قیمت هر کیلو پیاز در بازار شیراز به ۱۲ هزار تومان رسید.

افزایش قیمت پیاز اشک مردم شیراز را درآوردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اتحادیه میوه و تره بار شیراز با اشاره به علت افزایش جهشی قیمت پیاز در بازار شیراز، گفت: به دلیل وقوع سیل در مناطق جنوبی همچون بندرعباس، دچار کمبود پیاز در بازار میوه و تره بار شیراز شده ایم.

جواد عدلو افزود: پیاز نو در بازار شیراز در حال حاضر از تبریز تامین می شود که مقدار آن اندک است و این کمبود باعث افزایش قیمت شده است.

او با اشاره به قیمت فعلی هر کیلو پیاز در بازار میوه و تره بار در شیراز، اعلام کرد: در حال حاضر، پیاز با قیمت ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان عرضه می شود.

عدلو افزود: پیش از این قیمت هر کیلو پیاز، ۴ هزار تومان بود و در پی فروکش کردن سیل در مناطق جنوبی و رفع کمبود این محصول، قیمت کاهش خواهد یافت‌.

او با اشاره به شرایط مناسب برای کشت پیاز، گفت: کشت پیاز به آب و هوای گرم، نیاز دارد و در بسیاری از نواحی فارس در فصل تابستان این محصول کشت و برداشت می شود.

عدلو اضافه کرد: در لارستان نیز که آب و هوای گرم دارد به علت بارش های اخیر، امکان برداشت محصول پیاز ممکن نیست که این وضعیت نیز بر کمبود پیاز در بازار شیراز و افزایش قیمت جهشی تاثیر گذاشته است.

رییس اتحادیه صنف میوه و تره بار شیراز با اشاره به متعادل شدن قیمت این محصول ضروری گفت: امیدواریم که با خشک شدن اراضی زیر کشت پیاز در مناطق جنوبی، به زودی امکان برداشت، میسر شود و قیمت به حالت قبل باز گردد.

منبع: فارس
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار