در بسته حوادث ۲۳ دی ما بخوانید؛

محموله تلویزیون قاچاق به مقصد نرسید

مهم‌ترین حوادث امروز، دوشنبه ۲۳ دی ماه ۹۸ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان را در روز دوشنبه ۲۳ دی ماه ۹۸ در این بسته خبری مشاهده نمایید.

سردار لطفعلی پاکباز فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: دریابانان ماهشهر به منظور مبارزه با قاچاق کالا و کنترل آب‌های ساحلی استان، حین کنترل شناور‌های عبوری در "خور زهره"، به یک فروند شناور تجاری که به سمت بندر ماهشهر در حرکت بود، مظنون شده و آن را متوقف کردند.

او اظهار داشت: در بازرسی دقیق از شناور توقیف شده، ۵۰ دستگاه تلویزیون ال‌ای دی قاچاق که با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود، کشف شد.

سردار پاکباز در ادامه با اشاره به دستگیری ۶ قاچاقچی در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را بیش از ۲ میلیارد ریال ارزیابی کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان تحویل مرجع ذی صلاح شدند.

دریابانان خوزستان با اشراف بر آب‌های ساحلی استان و کنترل دقیق شناور‌های تجاری و صیادی، از ورود هرگونه کالای قاچاق که به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند، جلوگیری می‌کنند.

کشف محموله ۲۳ هزار لیتری سوخت قاچاق در بندر امام خمینی (ره)

سرهنگ اکبر راشدنیا فرمانده دریابانی شهرستان بندر ماهشهر با بیان اینکه این پایگاه دریایی یک گروه را به عنوان گشت ساحلی و دریایی برای مقابله با قاچاق در آب‌های خلیج فارس در بندر امام خمینی (ره) اعزام و مستقر کرده است، گفت: در پی اطلاع از مخفی کردن یک محموله سوخت برای انتقال به کشور‌های حوزه خلیج فارس، گشت دریایی و ساحلی پایگاه دریابانی ماهشهر پس از کنترل، بررسی و کار اطلاعاتی موفق به کشف یک چتری (مخزن پلاستیکی ذخیره مایعات) مخفی شده در آب شد.

او بیان کرد: سودجویان این محموله سوختی را بطور حرفه ای، دپو و مخفی کرده بودند تا در یک فرصت مقتضی شرایط خروج آن از کشور و انتقال آن به کشور‌های حوزه خلیج فارس را فراهم کنند.

راشدنیا اظهار داشت: با بررسی و ارزشیابی کارشناسان انتظامی، حجم سوخت کشف شده ۲۳ هزار لیتر و ارزش ریالی آن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.