رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ماموران یگان حفاظت در ضلع شمالی تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» این شهرستان چهار شکارچی متخلف را دستگیر کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: این شکارچیان متخلف به قصد شکار پرندگان در تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» به ضلع شمالی این تالاب رفته بودند که با هوشیاری ماموران یگان حفاظت دستگیر شدند.

او با اشاره به اینکه هرگونه شکار و صید در تالاب‌ها ممنوع است، اضافه کرد: از این شکارچیان متخلف چهار قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط و به علت اقدام به شکار در یک منطقه تالابی و حفاظت شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند.

سخنور افزود: این شکارچیان متخلف با توجه به بارش برف سنگین و سفیدپوش شدن مناطق حاشیه تالاب «کانی‌برازان» در چند روز اخیر از فرصت استفاده کرده و شبانه خود را به حاشیه این تالاب رسانده بودند که با همکاری جوامع محلی و هوشیاری ماموران یگان حفاظت شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به حضور بیش از ۳۰ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» افزود: این پرندگان شامل خوتکا، فیلوش، اردک سرسبز، غاز خاکستری، تنجه و دسته‌های چندصدتایی از انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی از جمله آووست، خروس‌کولی، حواصیل، پلیکان، فلامینگو و انواع مرغابی و اردک‌های ارده‌ای، سرحنایی و بلوطی است.

منبع :ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.