رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد از دستگیری ۲۰ شکارچی متخلف در ۴ مناطق از ارتفاعات این شهرستان طی ماه گذشته خبرداد.

سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با راه اندازی گشت‌های ویژه پاییزه و زمستانه یگان حفاظت محیط زیست مهاباد و تاکید بر تشدید نظارت‌ها و پایش مناطق، طی ماه گذشته ۲۰ نفر متخلف به همراه آلات جرم در مناطق آزاد و شکار ممنوع دستگیر و اعمال قانون شدند.

او با بیان اینکه این متخلفان طی دو عملیات جداگانه و با شروع مهاجرت پرندگان در زیستگاه مناطق مهاباد و در دو روز اول صدور پروانه شکار اقدام به شکار غیر مجاز کرده بودند، افزود: متخلفان در ارتفاعات سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه (گروس)، داش خانه، ارتفاعات قزلجه و درمان دستگیر شدند.

سخنور اضافه کرد: از متخلفان ۱۱ قبضه اسلحه شکاری ته پر دو لول، لاشه ۲۱ پرنده وحشی، ۶۵۰ متر تور دام، ۳ دستگاه موتور سیکلت و ۶ بال کبک، کشف و راننده به دادگاه معرفی شد.

او تصریح کرد: با توجه به صدور پروانه شکار پرندگان وحشی (کبک) مأموران یگان حفاظت ادارات به طور مستمر به گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت ادامه می‌دهند و با شکارچیانی که بدون مجوز اقدام به شکار کنند، به صورت قانونی برخورد می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

شکارچیان متخلف در مهاباد دستگیر شدند

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.