رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت: به منظور بهبود معیشت روستاییان ۱۵ آبگرمکن خورشیدی در بخش خلیفان راه اندازی شد.

پاتو رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: به منظور بهبود معیشت روستایی و کاهش وابستگی به سوخت فسیلی و کمک به توسعه منابع ملی امسال ۱۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در ۲ روستای بخش خلیفان راه اندازی شد.

او با بیان اینکه برای اجرای این طرح از محل اعتبارات توسعه ملی بیش از یک میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: این آبگرمکن‌ها به منظور افزایش مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها در قالب طرح تغییر الگوی سوخت مناطق جنگل نشین و استفاده از انرژی‌های پاک و نو نصب شده است.

او اضافه کرد: همچنین خرید هر دستگاه آبگرمکن در روستا‌های محمودآباد و دۆل بهار ۷۵ میلیون ریال است که اجرای این گونه طرح‌ها می‌تواند بر حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها تاثیر گذار باشد.

آبگرمکن خورشیدی، انرژی خود را از خورشید گرفته و آب را توسط انرژی دریافتی گرم می‌کند که استفاده از آن یکی از روش‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جلوگیری از قطع درختان و ایجاد آلودگی هوا بوده و از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است.

انتهای پیام / س خ 

راه اندازی آبگرمکن های خورشیدی در دو روستای بخش خلیفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.