رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۵۲ بال سهره طلایی به همراه یک قطعه اگرت سفید از پنج شکارچی متخلف در این شهرستان کشف شد.

سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد در حین گشت و کنترل مستمر و شبانه روزی در سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه، پنج نفر متخلف شکار غیر مجاز را دستگیر کردند.

او با بیان اینکه این متخلفان در ارتفاعات خلیفان و کانی برازان اقدام به شکار کردند، افزود: از آنان چهار قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز، پنجاه و دو بال پرنده سهره، یک قطعه اگرت سفید کشف و ضبط شد.

سخنور اضافه کرد: با توجه به اینکه عمل ارتکابی صورت گرفته بر اساس قوانین شکار و صید جرم محسوب می‌شود، متخلفین می‌بایستی مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۷ ریال ضررو زیان پرداخت نموده و پرونده متخلفین برای پیگیری به مقامات قضایی ارجاع شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: با توجه به صدور پروانه شکار پرندگان وحشی مأمورین یگان حفاظت اداره به طور مستمر به گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت ادامه می‌دهند و با شکارچیانی که بدون مجوز اقدام به شکار نمایند برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.