مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به وجود ۶۴۹ واحد مرغداری فعال، در استان گفت:این تعداد مرغداری سالانه بیش از ۸۰ هزار تن گوشت سفید تولید وروانه بازار مصرف می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسامی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان  گفت: در حال حاضر کردستان با داشتن ۶۴۹ واحد مرغداری فعال، سالانه بیش از ۸۰ هزار تن گوشت سفید تولید وروانه بازار مصرف می‌کند.

وی افزود: با این میزان تولید علاوه بر تامین ۴۵ هزار تن مصرف سالانه استان، ۳۵ هزار تن تولید مازاد خود را به ۱۲ استان دیگر صادر می‌کند.

حسامی افزود: در مجموع ۷۴۲ پروانه بهره‌برداری صنعت مرغداری در استان صادر شده که در حال حاضر ۶۴۹ واحد آن با سرمایه‌گذاری بیش از ۹ هزار میلیارد ریال برای ۱۴ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

حسامی بیان کرد:هم‌اکنون ۱۴ هزار نفر در صنعت مرغداری و صنایع وابسته به آن از جمله واحد‌های مرغداری گوشتی، مرغ مادر، خوراک طیور و کشتارگاه‌ها در استان کردستان مشغول بکار هستند.

وی گفت: هم اکنون در قالب تبصره ۱۸ استانی به ۴۱ واحد مرغداری استان ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شده و پرونده تعدادی از متقاضیان در بانک‌های عامل در حال رسیدگی است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: تا پایان آبان ماه امسال بیش از ۲۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه ۱۵.۷ درصد رشد داشته است.

استان کردستان در زمینه تولید گوشت مرغ رتبه اول منطقه غرب و شمالغرب کشور و رتبه نهم کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.