سرپرست اداره هواشناسی ایرانشهر گفت: بامداد امروز با وقوع مه رقیق، شعاع دید افقی در ایرانشهر به ۳۰۰۰ متر کاهش یافت.

مجید خواجه زاده سرپرست اداره هواشناسی ایرانشهر  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: اظهار داشت: بامداد امروز رطوبت نسبی هوا در شهر ایرانشهر به ۹۹ درصد رسید و موجب تشکیل مه رقیق شد. این پدیده سبب شده تا شعاع دید افقی در حومه ایرانشهر به سه کیلومتر کاهش یابد.

او با بیان اینکه روز گذشته بارش های خوبی در شهرستان ایرانشهر باریده است، افزود: رطوبت ناشی از این بارش ها در منطقه باقی مانده که سرمای موجود در سطح شهر موجب اشباع هوا و وقوع مه گرفتگی در این منطقه شده است.

سرپرست اداره هواشناسی ایرانشهر در مورد میزان بارش‌های این شهر گفت: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی تا دیشب در مجموع از ۱۷ ایستگاه بارانسنجی سطح شهرستان ایرانشهر و دلگان بارندگی گزارش شده که بیشینه بارش‌ها با میزان ۲۹ میلی متر در بزمان ثبت شده است.

خواجه زاده ادامه داد: همچنین از ایستگاه‌های «تیغ آب دامن» ۲۸، «دلگان»، «چاه محمد» و «چاهشور» ۲۶، «شیبان دامن» ۱۶، «پیرانچ دامن» ۱۴.۵، «بهشت آباد بمپور» ۱۰.۵ و ایرانشهر ۶.۸ میلی متر باران گزارش شده است.

او تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های هواشناسی امروز آسمان ایرانشهر صاف تاقسمتی ابری خواهد بود و مهمترین پدیده شهرستان کاهش دما پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: هواشناسی ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار