مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: یکی از برنامه‌های جدید کمیته امداد اجرای طرح هر روستا تولید یک محصول با استفاده از ظرفیت افراد مددجو و غیر مددجوی ساکن در روستا‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدرسول شیخی زاده در نشست تخصصی حوزه اشتغال با بیان اینکه یکی از برنامه‌های بسیار مهم در جهت توانمندسازی مددجویان ایجاد اشتغال در سطح خرد و خانگی است، اظهار داشت: این کار از طریق پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغال و با شناسایی، استعداد سنجی، آموزش و مشاوره شغلی و

او با بیان اینکه این طرح‌ها تحت عنوان هدایت شغلی توسط خود مددجو و با نظارت کارشناسان اشتغال این نهاد اجرا می‌شود، افزود: یکی دیگر از طرح‌های جدید این نهاد طرح راهبران شغلی است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان ادامه داد: در این طرح یک نفر به‌عنوان کارفرما و راهبر شغلی با ارائه آموزش و راهنمایی به مددجو، در تولید و فروش محصولات طرح اشتغال ایجادشده کمک می‌کند.

شیخی زاده یکی دیگر از برنامه‌های جدید حوزه اشتغال این نهاد را با عنوان «هر روستا تولید یک محصول» نام برد و یادآور شد: در این طرح با استفاده از استعداد و توانایی روستائیان مددجو و غیر مددجو و متناسب با شرایط هر منطقه یک طرح اشتغال تولیدی در آن روستا اجرا می‌شود.

او بیان کرد: در قدم اول با شناسایی یک روستا در هر شهرستان به‌عنوان پایلوت در این زمینه آغاز به فعالیت می‌کنیم و در صورت دریافت نتیجه در روستا‌های دیگری نیز اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: با بررسی‌های انجام‌شده این طرح در استان‌های دیگر موفق عمل کرده و در این استان از تمام ظرفیت روستا جهت به نتیجه رسیدن این طرح بهره گیری خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.