پژوهشگران شرکت ملی حفاری ایران در اجرای یک پروژه پژوهشی موفق به طراحی، ساخت و بومی سازی سوپر خنک کننده ELC مخصوص موتور‌های صنعتی و حمل و نقل شدند.

اصغر صادق آبادی رئیس مهندسی کالا و ماشین آلات مکانیک مدیریت امور مهندسی شرکت ملی حفاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درخصوص طراحی، ساخت و بومی سازی سوپر خنک کننده ELC مخصوص موتور‌های صنعتی و حمل و نقل گفت: پژوهشگران این شرکت موفق به طراحی، ساخت و بومی سازی سوپر خنک کننده ELC مخصوص موتور‌های صنعتی و حمل و نقل شدند.

او افزود: سوپر خنک کننده ELC با حمایت مدیریت امور مهندسی شرکت به مرحله تولید رسیده است.

صادق آبادی با بیان اینکه ماده مذکور در انواع موتور‌های caterpillar, deutz,oem و ... کاربرد دارد و در انحصار شرکت‌های غربی است، بیان داشت: این ماده به دلیل انتقال حرارت عالی راندمان کاری موتور‌ها را افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در فرمولاسیون سوپر خنک کننده ELC از نانو بازدارنده‌های خوردگی و ضد رسوب‌های جدید استفاده شده و به همین دلیل عمر مفید موتور‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس مهندسی کالا و ماشین الات مکانیک مدیریت امور مهندسی شرکت ملی حفاری ادامه داد: ماده بومی سازی شده با محیط زیست سازگار است که با تلاش انجام شده هم اینک قابل تولید در کشور می‌باشد.

او با اشاره به اینکه مزیت اصلی محصول طراحی شده نسبت به نوع خارجی، طراحی آن متناسب با اقلیم منطقه و گرمای بالای هوا است، تصریح کرد: اجرای این پروژه دو سال به طول انجامید و همه هزینه آن توسط پژوهشگران تامین گردیده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.