از محل صندوق توسعه ملی تسهیلاتی به حوزه‌های صنعت و معدن، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و کشاورزی و شرکت‌ها در قالب طرح و سرمایه در گردش اعطا می‌شود.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه اکثر شرکت‌ها از نبود سرمایه لازم برای شروع کار و فعالیت یا سرمایه در گردش گلایه دارند. در این میان شرکت‌های دانش بنیان هم از این مشکل مستثنی نیستند؛ از طرفی بخش زیادی از بیکاری کشورمان مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاه هاست که می‌توانند در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به کار شوند.

حمایت بهتر از شرکت‌های دانش بنیان

به منظور حمایت از فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد تولید و  اشتغال در قانون بودجه سال ۹۸ مجوز استفاده این شرکت‌ها از تسهیلات صندوق توسعه ملی صادر شده است. در پی توافق به عمل آمده با سازمان برنامه و بودجه کشور، صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل، تسهیلاتی به حوزه‌های صنعت و معدن، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و کشاورزی و شرکت‌ها در قالب طرح و سرمایه در گردش اعطا می‌شود.


بیشتر بخوانید: تولید ۳۴۰ محصول دارویی در شرکت‌های دانش بنیان


نرخ سود این تسهیلات در حوزه آب و کشاوری ۱۴ درصد و در حوزه صنعت و معدن و صنایع تبدیلی و تکمیلی ۱۵ درصد است. دوره باز پرداخت این تسهیلات برای سرمایه در گردش، یک سال و برای طرح‌ها هفت سال در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار