قابلیت اعلان شناور که در فیسبوک مسنجر با نام Chat Heads شناخته می‌شود، به زودی برای پیام‌رسان گوگل عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل که به تازگی اندروید ۱۰ را برای برخی از دستگاه‌ها عرضه کرده به دنبال آن است تا تغییراتی دیگر به فضای محیط اندروید ایجاد کند. هدف گوگل ایجاد اصلاحاتی در برنامه‌های پر کاربرد خود است. یکی از این برنامه‌ها، پیام‌رسان محبوب سیستم عامل اندروید است، پیام‌رسان اندروید به صورت پیش‌فرض بر روی بسیاری از تلفن‌های هوشمند نصب است و میلیون‌ها نر از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند.

برنامه گوگل مسیج دارای ظاهری ثابت در چند سال اخیر بوده و گوگل می‌خواهد تغییراتی در این برنامه ایجاد کند. این تغییر شامل یک API جدید است، در این رابط کاربری به توسعه‌دهندگان اجازه داده می‌شود تا قابلیت‌های ظاهری و تصویری جدیدی به این پیام‌رسان اضافه کنند. API یک رابط برنامه نویسی است که به توسعه دهندگان اجازه بروزرسانی و افزودن ویژگی‌های جدید به یک برنامه را می‌دهد. API جدید گوگل با نام Bubbles (حباب) شناخته می‌شود، با این رابط برنامه نویسی امکاناتی مانند نوتیفیکیشن‌های تصویری جدید به برنامه اضافه خواهد شد، این ویژگی‌ها به قابلیت Chat Heads فیسبوک مسنجر شباهت زیادی دارد.

اضافه شدن یک ویژگی کاربردی به پیام‌رسان گوگلاضافه شدن یک ویژگی کاربردی به پیام‌رسان گوگلاضافه شدن یک ویژگی کاربردی به پیام‌رسان گوگلاضافه شدن یک ویژگی کاربردی به پیام‌رسان گوگل

تعدادی از برنامه نویسان گروه XDA-Developers ویزگی جدید را به برنامه پیام‌رسان گوگل اضافه کرده و تصاویر آن را منتشر کرده‌اند، این ویژگی مدتی است که در فیسبوک مسنجر استاده می‌شود و قابلیت جدیدی به حساب نمی‌آید. با این ویژگی در هنگام دریافت پیامک جدید، اعلان تصویری نسبتا بزرگ و جامعی را در نمایشگر خود دریافت خواهید کرد، با نمایش این اعلان می‌توان کل پیام دریافت شده را خواند و در همان صفحه اعلان پاسخ آن را ارسال کرد در این حالت لازم نیست که از برنامه در حال استفاده خود خارج شوید. در واقع در هنگام استفاده از یک برنامه، یک بازی یا دیدن یک فیلم، اعلان پیام جدید را دریافت کرده و شاسخ آن را ارسال می‌کنید، بدون آنکه از برنامه در حال استاده خارج شده یا آن را قطع کنید.

صفحه اعلان نمایش داده شده حالت شناور دارد، یعنی می‌توان آن را بر روی صفحه جابه‌جا کرد. در این صورت برنامه پیام‌رسان و برنامه در حال استاده به صورت تو در تو قابل استفاده هستند، یعنی به طور مثال در هنگام انجام یک بازی آنلاین، اعلان پیام‌رسان را دریافت کردهو آن را به یک گوشه صفحه می‌کشید تا دید کافی به بازی داشته باشید، پس از تمام یک مرحله یا در موقعیت کافی، جواب پیام‌رسان را در اعلان نوشته و ارسال می‌کنید، در عین حال بازی خود را نیز ادامه می‌دهید.

در حال حاضر زمان انتشار این ویژگی مشخص نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار