مقامات آمریکایی از بازداشت یک تبعه چین که به ادعای آنها در حال عکاسی از تاسیسات پایگاه نیروی دریایی آمریکا در فلوریدا بود، خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات آمریکایی از بازداشت یک تبعه چین که به ادعای آنها در حال عکاسی از ناو‌های نیروی دریایی آمریکا در سواحل فلوریدا بود، خبر دادند.

به گفته نیرو‌های امنیتی آمریکا، دیروز شنبه یک تبعه چین که در حال عکاسی از تاسیسات و کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا در پایگاه هوایی-دریایی «کی وست» فلوریدا بود، بازداشت شد.

نشریه واشنگتن اگزمینر در این خصوص نوشت: «لیو یو لیائو» شهروند ۲۷ ساله چینی پس از آنکه وارد محدوده ساحلی پایگاه شد با تلفن همراه خود چندین عکس از محیط اطراف، کشتی‌ها و ناو‌های جنگی ثبت کرد. نیرو‌های پلیس نظامی به محض مشاهده، او را بازداشت کردند و پس از ضبط تلفن همراه او با نماینده پلیس فدرال تماس گرفتند.

او به بازرس تحقیقات نیروی دریایی گفته بود که به دنبال ثبت تصاویری از طلوع خورشید بوده، اما مقامات محلی مدعی شدند که او به بخش حفاظت شده از پایگاه نظامی که «ترومن آنکس» نام دارد، وارد شد و از این محل نیز عکس گرفت.

پیش از این، ژائو کیانلی ۲۰ ساله، دانشجوی رشته موسیقی از چین، با همین اتهامات دستگیر شده بود. او پس از آنکه اعتراف کرد در حال عکاسی از تاسیسات پایگاه بوده، به یک سال زندان محکوم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار