سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید آمریکا صدور ویزا برای مقامات روس را به طور عمد به تاخیر می‌اندازد و دبیر کل سازمان ملل این موضوع را نادیده می‌گیرد.

گوترش نقض منشور سازمان ملل از سوی آمریکا را نادیده می‌گیردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان این مطلب که واشنگتن به طور عمد صدور ویزا برای مقامات روس را به تاخیر می‌اندازد، گفت: دبیر کل سازمان ملل چشم خود را بر روی این اقدام آمریکا بسته است.

در این بیانیه آمده است: تعدادی از مقامات وزارت دفاع روسیه که قصد عزیمت به مقر سازمان ملل در «نیویورک» را داشتند چند ماه در انتظار صدور ویزا از سوی آمریکا بوده‌اند.

زاخارووا در بیانیه خود تاکید کرده که این اقدام واشنگتن می‌تواند روابط دوجانبه آمریکا و روسیه را متشنج‌تر کند.

بیشتر بخوانید:

در بخشی از این بیانیه آمده است: قابل توجه است که تمامی این اتفاقات ناشایست به دلیل چشم‌پوشی «آنتونیو گوترش» که نقض منشور سازمان ملل از سوی آمریکا را نادیده می‌گیرد، در حال روی دادن است.

ماه سپتامبر واشنگتن برای تعدادی از مقامات روس که قصد شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل را داشتند، روادید سفر به آمریکا را صادر نکرد.

این اقدام واشنگتن با انتقاد شدید مسکو مواجه شد و وزارت خارجه روسیه یکی از دیپلمات‌های آمریکا در این کشور را برای بیان اعتراض خود نسبت به این موضوع احضار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار