وزارت خارجه روسیه از ممنوعیت پخش برنامه‌های یکی از شبکه‌های این کشور در بولیوی ابراز نگرانی کرد و آن را ناشی از فشار‌های دولت موقت روی کار آمده در این کشور آمریکای لاتین دانست.

ابراز نگرانی روسیه از ممنوعیت پخش برنامه‌های شبکه آرتی این کشور در بولیویبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، امروز گفت روسیه از ممنوعیت پخش برنامه‌های شبکه آرتی این کشور در بولیوی نگران و معتقد است این اقدام از سوی عوامل جدید سیاسی این کشور آمریکای لاتین بوده است.

زاخارووا در یک نشست خبری در این خصوص گفت «واقعا نگران وضعیتی هستیم که رسانه‌های روسی در منطقه یادشده با آن روبه‌رو هستند. امروز مشخص شد که تهیه‌کنندگان بولیوی تصمیم گرفته‌اند پخش برنامه‌های شبکه آرتی را در این کشور متوقف کنند.» او در ادامه افزود: «گفته می‌شود که این اتفاق پس از ممنوع شدن پخش برنامه‌های آرتی در اکوادور روی داده است. این غیرقابل قبول است که رسانه‌ها، قربانی محیط‌های سیاسی متغیر می‌شوند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که این اقدام «سرکوب منابع اطلاعات جایگزین به طرق تبعیض آمیز» نباشد.

در ساعات اولیه امروز، شبکه روسیه آرتی اعلام کرد پخش برنامه‌های آن به زبان اسپانیایی از دوم دسامبر در بولیوی ممنوع خواهد شد. این شبکه اعلام کرد که هنوز مشخص نیست این تصمیم تحت فشار دولت موقت گرفته شده است یا خیر. چندی پیش نیز پخش برنامه‌های اسپانیایی زبان شبکه آرتی در اکوادور به دنبال شکایت وزیر کشور آن ممنوع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار