رئیس‌جمهور موقت بولیوی طرح مجلس سنا برای عفو اوو مورالس، رئیس‌جمهور سابق ارائه کرده اند‏ رد کرده و گفت هر کسی که از قدرت سوء استفاده کرده است، عفو نخواهد شد.

رئیس‌جمهور موقت بولیوی طرح مجلس سنا برای عفو مورالس را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جنین آنز، رئیس‌جمهور موقت بولیوی طرح مجلس سنا برای عفو اوو مورالس از پیگرد قانونی را رد کرده و اعلام کرد از تایید پیش نویس قانونی که سناتور‌ها با هدف عفو اوو مورالس، رئیس‌جمهور سابق ارائه کرده اند‏، امتناع خواهد کرد. 

این طرح پیش‌تر توسط «جنبش سوسیالیسم»، حزب مورالس مطرح شده بود.

رئیس‌جمهور موقت بولیوی اعلام کرد ”ما به روشنی می‌گوییم هر کسی که مرتکب جرائمی شده است‏، هر کسی که قانون را به سخره گرفته است، و هر کسی که از قدرت سوء استفاده کرده است، عفو نخواهد شد.»


بیشتر بخوانید: پیروزی مورالس در انتخابات باطل اعلام شد


بولیوی پس از ۲۰ اکتبر که در آن انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد و اوو مورالس در دور اول برای چهارمین بار به پیروزی رسید دچار بحران شد.

گروه‌های مخالف از پذیرش نتیجه قانونی این انتخابات سرباز زدند و ادعا‌هایی مانند بی‌نظمی در روند شمارش آرا، که بعدا از سوی سازمان کشور‌های آمریکایی مورد تایید واقع شد، مطرح ساختند.

در ۱۰ نوامبر، ارتش بولیوی از مورالس خواست به منظور حفظ ثبات در کشور از مقام خود کناره‌گیری کند. به این ترتیب، مورالس از مقام خود استعفا داد و پس از دریافت پناهندگی سیاسی راهی مکزیک شد. به دنبال استعفای رئیس‌جمهور، بیشتر وزرای کابینه‌اش نیز استعفا کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار