رئیس اداره محیط زیست جیرفت گفت: از ورود دادستان جیرفت به ساماندهی وضعیت دفن زباله‌های شهری و کشتارگاه به عنوان حقوق عامه مردم خبرداد.

وضعیت دفن زباله‌های شهری و کشتارگاه جیرفت در دستور کار جدیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محسن کردستانی رئیس اداره محیط زیست جیرفت درباره وضعیت دفن زباله‌های شهری و کشتارگاه جیرفت گفت: مجموعه محیط زیست به حمایت قانونی و ارتباط مستقیم با دستگاه قضایی اعتقاد دارد وبه همین منظور نشست مشترکی با دادستان و با حضور مشاور مدیر کل محیط زیست استان جهت رفع تبعات زیست محیطی در سطح شهرستان برگزار شده است.

اوبا اشاره به وضعیت غیربهداشتی دفن زباله‌های شهری و کشتارگاه دام افزود: مدعی العموم در جهت حفظ و پیگیری حقوق عامه مردم بر برطرف کردن مشکلات زیست محیطی ناشی از دفن غیراصولی زباله‌های شهری و بیمارستانی و کشتارگاه تاکید دارد.

کردستانی بررسی وضعیت دفن زباله‌های عفونی و پسماند‌های بیمارستانی را همراه با زباله‌های شهری از دیگر مسائلی عنوان کرد که به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی مطرح شده اند و افزود: در این راستا راهکار‌های لازم ارایه شده است و امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

او حفظ محیط زیست، شناسایی و دستگیری عاملین شکار غیرمجاز و وضعیت کشتارگاه جیرفت را از مهمترین مشکلات زیست محیطی دانست و گفت: پیگیری و رفع تبعات زیست محیطی ناشی از وضعیت فعلی در دستور کار محیط زیست شهرستان جیرفت است.

رئیس اداره محیط زیست جیرفت دغدغه‌های زیست محیطی در بخش محیط طبیعی و محیط انسانی، معضلات لندفیل شهرداری و کشتارگاه دام شهرداری را از مهمترین موضوعات مورد بحث در جلسه مشترک به عنوان مطالبه عمومی عنوان کرد.

کردستانی گفت: برگزاری منظم و ماهیانه کارگروه مدیریت پسماند با حضور مسئولان قضایی و ادارات مربوطه و ایجاد سایت جداگانه برای دفن زباله‌های عفونی و بیمارستانی از دیگر مسائلی هستند که با همکاری دستگاه‌های ذیربط به عنوان وظیفه ذاتی محیط زیست اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.