برای مقابله با پدیده گرد و غبار، طرح نهال کاری در ۳۰۰ هکتار از کانون‌های بحران فرسایش بادی در دشت عباس آباد ریگان آغاز شد.

مجید امیرزاده، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با توجه به اینکه شهرستان ریگان در معرض طوفان‌های شن و کانون‌های بحرانی قرارگرفته و هرساله صدمات جبران ناپذیری به مزارع و منازل مسکونی وارد می‌کند، درسال ۹۸ با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، دو میلیارد و سیصد و هفتاد میلیون تومان اعتبار برای نهال کاری گونه‌های ریشه کهور ایرانی و قلمه اسکنبیل به مساحت ۳۰۰ هکتار و احداث تله رسوب به طول ۱۰۰ کیلومتر در منطقه دشت عباس آباد سردار و هزار و ۲۰۰ هکتار مدیریت هرز آب در دشت رستم آباد آغاز شد.


او افزود: از محل اعتبارات همین صندوق، با تخصیص یک میلیارد و هشتصد و هفتاد میلیون تومان، طرح نهال کاری گونه‌های ذکر شده به مساحت ۲۴۰ هکتار و احداث تله رسوب گیر به طول ۲۲۰ کیلومتر در منطقه دهشدوست در حال اجراست.
امیرزاده با اعلام اینکه متولی و پیگیری و نظارت این پروژه‌ها اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استانست، ابراز امیدواری کرد: اقداماتی که منابع طبیعی به منظور بیابان زدایی انجام می‌دهد، بتواند سبب ایجاد پوشش گیاهی بهتر شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار