مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمان گفت: پارسال ۱۶۰۰ هزار هکتار عملیات مالچ پاشی انجام دادیم و امسال نیز ۲هزار هکتار مالچ پاشی در شهرستان فهرج انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمان در حاشیه سفر به شهرستان فهرج گفت:امسال ۱۰۹ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و بند ه تبصر یک قانون بودجه برای عملیات مالچ پاشی، نهال کاری، و ایجاد تله رسوب گیر در شهرستان فهرج هزینه خواهد شد.

رجبی زاده افزود: این اعتبار صرف حدود ۲ هزار هکتار مالچ پاشی،۱۲۶۰ هکتار عملیات نهال کاری و ۲۳۰ کیلومتر تله‌های رسوب گیر انجام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: با انجام اقداماتی که امسال انجام می‌شود در رابطه با طوفان‌های شن و گردو غبار در شهرستان فهرج به یک امنیت زیستی نسبی در آینده نزدیک دست پیدا کنیم

رجبی زاده افزود: سال گذشته ۱۶۰۰ هزار هکتار عملیات مالچ پاشی انجام دادیم و امسال نیز ۲هزار هکتار مال مالچ پاشی در شهرستان فهرج انجام خواهد شد و بر اساس برنامه و مطالعه انجام شده با انجام عملیات ۲هزار هکتار مالچ پاشی عملیات مالچ پاشی در حوزه جغرافیایی شهرستان فهرج تمام می‌شود.

او در ادامه به اهالی این شهرستان توصیه کرد با توجه به اینکه بیابان وجه قالب این منطقه است و بایستی با بیابان زندگی کنیم و ما سعی می‌کنیم با امکانات دولتی محیط زیست مردم را راحت‌تر کنیم وجود پوشش گیاهی وحفظ آن از اهمیت برخوردار است توصیه می‌کنم پوشش سبزی که اطراف خودشان چه جنگلی و مرتعی قرار دارد حفظ اش کنند.

انتهای پیام/ی

مردم محیط زیست را حفظ کنند

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار