معاون عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد: تملک پلاک‌های مسکونی محدوده طرح امامزاده حسین (ع) در ا ولویت قرار بگیرد و تا پایان امسال انجام شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار در نشست ساماندهی امامزاده حسین گفت: تملک پلاک‌های مسکونی باقی مانده را باید تا پایان امسال انجام دهیم و همچنین مجوز ماده ۹ نیز برای آن دسته از پلاک‌هایی که مالکان آن‌ها حاضر به واگذاری نیستند باید پیش بینی شود.

فرخ زاد افزود: باید قیمت گذاری پلاک‌های مسکونی واقعی باشد و  به گونه‌ای باشد که مالکان بتوانند در همان محله منزلی تهیه کنند.

او اضافه کرد: همه دستگاه‌های ذیربط در اجرای طرح جامع ساماندهی آستان امامزاده حسین (ع) کوتاهی کرده اند و وظایف خود را درست عمل نکردند ووضعیت نیمه کاره این طرح با گذشت چند سال نه تنها تاثیر مثبتی به دنبال نداشت بلکه موجب نارضایتی شهروندان و اعتراض‌های مردمی شد.

فرخ زاد با اشاره به چهره نامناسب و مخروبه‌ای که به دنبال اجرای این طرح در مجاورت امامزاده حسین (ع) ایجاد شده است، افزود: ما وارث تصمیماتی از گذشته هستیم، اما به هر حال باید همه توان خود را برای تکمیل هرچه زودتر طرحی که اکنون نیمه کاره است، پیش ببریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بر مناسب سازی فضا‌های پیرامونی این طرح توسط شهرداری تاکید کرد و گفت: میراث فرهنگی هم باید درباره خانه مومنان که در محدوده طرح قرار دارد نظر خود را ارایه دهد که اگر بنا به نگهداری و مرمت است این کار دنبال شود در غیر این صورت برای پیشبرد طرح تخریب شود.

او اظهار داشت: سهم مالی دستگاه‌ها که برای اجرای طرح در گذشته پیش بینی شده بود امروز تنها کفاف تملک پلاک‌ها را می‌دهد و باید این سهم برای اجرای طرح به ویژه اماکنی مانند صحن‌ها و رواق‌ها که دارای بازدهی اقتصادی نیستند، افزایش یابد و سرمایه گذاران و خیرانی که حاضرند در این طرح مشارکت داشته باشند هم  باید هرچه زودتر شناسایی شوند.

فرخ زاد همچنین گفت: از این پس نشست‌های کارگروه ساماندهی امامزاده حسین (ع) به صورت ماهانه و اگر ضرورت داشت هر ۲ هفته یکبار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار