معاون عمرانی استاندار دوره بازگشت ۲۵ سال برای پروژه‌های عمرانی را ناکافی دانست و گفت: پروژه‌ها باید حداقل دارای دوره بازگشت ۵۰ ساله باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فرخ زاد معاون عمرانی استاندار قزوین در جلسه کارگروه سیلاب با بیان اینکه پروژه‌هایی که اجرا می‌شوند باید حداقل دارای دوره بازگشت ۵۰ ساله باشند، گفت: در نظر گرفتن دوره بازگشت ۵۰ سال هزینه‌های کل پروژه را چندین برابر نخواهد کرد بلکه فقط هزینه ساخت آن ابنیه خاص را بیشتر خواهد کرد که این هزینه در مقابل خسارتی که بعد‌ها ممکن است برای آن هزینه شود بسیار کمتر خواهد بود.

فرخ زاد افزود: طبق بررسی و مطالعات میدانی تیم ۶ نفره تخصصی که برای بررسی پروژه‌های عمرانی به لحاظ خطر پذیری در سیل و دیگر حوادث در استان اعزام شد، یکی از عمده مشکلات را تصرفات و ساخت و ساز‌های غیرمجاز بخش عمومی و خصوصی در مسیل‌ها و بستر رود‌ها گزارش کرد.

وی مسدود شدن آبرو‌ها از سوی دستگاه‌های خدمات رسان را از دیگر مشکلات برخواند و گفت: عبور تاسیسات دستگاه‌هایی نظیر آب، برق و فیبر نوری لایبروبی پل‌ها را با مشکل مواجه کرده است، همچنین برخی از پروژه‌ها نیز دارای استعلام از آب منطقه‌ای نبوده و یا در صورت استعلام موارد مربوطه را رعایت نکرده اند.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه این تیم تخصصی شش نفره تاکنون بررسی و بازدید‌های میدانی دو شهرستان البرز و آبیک را به اتمام رسانده اند، گفت: بازدید از دیگر شهرستان‌ها نیز در حال انجام است که به محض اتمام گزارش مبسوط آن در شورای هماهنگی بحران مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/ک

جلسه کارگروه سیلاب استان قزوین 

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.