همایشی با عنوان وقف و امنیت به منظور بهره گیری از ظرفیت‌های مشارکتی خیرین و فعالان حوزه وقف در امور مرتبط با نظم و امنیت با گردهمائی اعضای فعال حوزه وقف سراسر استان برگزار شد.

برگزاری همایش وقف و امنیت در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمدجواد فدایی استاندار کرمان در همایش وقف و امنیت گفت: دیدگاه ما این است که در استان این ظرفیت جای رشد و توسعه دارد و باید روش‌ها و راهکار‌های جلب مشارکت خیرین را خود فعالان این بخش بسط و توسعه بدهند.

او یادآور شد: به یاد داشته باشیم که به سبب تحریم‌های ظالمانه دشمن، درآمد‌های حاصل از فروش منابع نفتی کشور عزیزمان به سبب کاهش خرید در عرصه‌های بین المللی کاهش یافته که این موضوع نیاز به مشارکت‌های مردمی در همه زمینه‌ها را دوچندان می‌کند.

استاندار کرمان با اشاره به آمادگی مجموعه مدیریتی استان جهت بهره گیری بیشتر و موثرتر از ظرفیت‌های موجود در اهداف مرتبط با نظم و امنیت گفت: از خود مردم و فعالان حوزه وقف و خیرین می‌خواهیم پیشنهاد بدهند که چگونه می‌توانیم این ظرفیت‌ها را برای حفظ و ارتقاء امنیت گسترش بدهیم.

فرمانده انتظامی استان نیز با اشاره به ضرورت مشارکت مردم و مسولان در حوزه نظم و امنیت گفت: باید تلاش کنیم تفکر و فرهنگ وقف در حوزه امنیت گسترش یابد تا همگان از نتایج ارزشمند این رویکرد مهم بهره‌مند شوند.

سردار عبدالرضا ناظری بیان داشت: شاید تعداد و گستردگی رده‌های انتظامی متناسب با جغرافیای استان نباشد و رده‌های موجود نیز نیازمند یک سری موارد جهت ایجاد محیطی مناسب‌تر و در شان مردم و مراجعین هستند تا بهتر بتوانند به مردم خدمات رسانی کنند که در همین رابطه از شما می‌خواهیم در تامین زیربنا‌های حوزه نظم و امنیت بیشتر ورود و جلب مشارکت داشته باشید.

او ادامه داد: بررسی جغرافیای مجرمین نشان می‌دهد توسعه زیرساخت‌های امنیت از جمله توسعه کلانتری و پاسگاه‌ها و تجهیز آن‌ها به امکانات روزآمد ضرورت امروز حوزه نظم و امنیت است که در همین راستا این نشست ارزشمند تشکیل شد.

سردار ناظری یادآور شد: طی سال گذشته هزار و صد نفر در تصادفات کشته شدند و امسال نیز تاکنون حدود ۸۰۰ نفر در حوادث رانندگی جان باختند که الویت کنونی نظم و امنیت مشارکت‌های خیرخواهانه در این مقوله مهم است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به طرح تجمیع۱۱۰در مرکز استان و افزایش تماس‌ها با این سامانه گفت: امروز خیلی جرائم در فضای مجازی رخ می‌دهند و پلیس امنیت اقتصادی نیز یک واحد نوپا است که پلیس به نسبت نوع جرائم، خود را به روز می‌کند از اینرو ترویج فرهنگ وقف در راه امنیت از جمله صالحات باقیاتی است که نتایج ارزشمندی برای همه افراد و آیندگان در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار