سرپرست نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه ماهان از شناسایی تعداد ۱۱ موقوفه مجهول الهویه با بیش از ۵۵۰ هزار متر مربع مساحت در حوزه موقوفات این اداره خبر داد.

شناسایی ۵۵۰ هزار متر مربع ملک موقوفه در ماهانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حمید مرتضوی سرپرست نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه ماهان گفت: در راستای اقدامات ثبتی این اداره در سنددار کردن موقوفات، طی یکسال گذشته تعداد ۷۰ جلد سند مالکیت ثبتی برای موقوفات این شهر صادر شد.

او افزود:یکی از تلاش‌های این اداره شناسایی و پیگیری وضعیت موقوفات مجهول الهویه می‌باشد، که با تقدیم وقفنامه‌های قدیمی به اوقاف و تلاش‌های این اداره طی یک سال گذشته اقداماتی درجهت شناسایی ۱۱ موقوفه قدیمی با بیش از ۵۵۰ هزار متر مربع انجام شد.

مرتضوی با اشاره به اینکه بیش از ۴۴۰ موقوفه در بخش ماهان وجود دارد، گفت: بیشتر اراضی موقوفه این شهر کاربری کشاورزی، زراعی و باغی دارد که با توجه به مساحت و ارزش رقبه، برخی از این موقوفات از لحاظ اهمیت جزو موقوفات مهم کشوری محسوب می‌شوند.

سرپرست اوقاف ماهان تثبیت مالکیت اراضی موقوفات را یکی از مهمترین اقدامات این اداره در احقاق حقوق وقف ذکر کرد و افزود: موقو فات قدیمی زیادی در ماهان وجود دارد که متاسفانه طی سالیان گذشته به دلیلی خشکسالی ویا بی توجهی‌های صورت گرفته امروز متروک شده و ما تقاضا داریم افراد و اشخاصی که وقف نامه‌های قدیمی در اختیار دارند، این اسناد را در اختیار اوقاف قرار داده تا علاوه بر احیاء و شناسایی این املاک به اجرای نیت واقفین خیراندیش هم اقدام شود.

بخش ماهان دارای خانه باغ های قدیمی وزیبای زیادی است که بعضا وقفی هستند.

انتهای پیام/ح

شناسایی املاک موقوفه در ماهان

برچسب ها: وقف ، شناسایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار