هوندا از برنامه خود برای طراحی مفهومی فرمان خودروی خودکار که توانایی کنترل تمام وسیله نقلیه را دارد صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هوندا برای رونمایی از چندین طراحی مفهومی جدید و نمونه اولیه در رویداد CES 2020 که ماه بعد برگزار می‌شود، برنامه دارد. یکی از این مدل‌های جدید یک طراحی مفهومی از یک نمونه تقویت شده و بهبود یافته است که خاطرات اسباب بازی‌های فضایی دوران کودکی را زنده می‌کند.

اگر بخواهیم به طور خلاصه این طراحی مفهومی را توضیح دهیم باید بگوییم که در آن تمام کنترل‌کننده‌های خودرو روی فرمان قرار گرفته‌اند. از کار‌هایی که می‌توان با این فرمان انجام داد می‌توان به روشن کردن خودرو با دوبار ضربه زدن روی فرمان، کند کردن سرعت با کشیدن فرمان به عقب و زیاد کردن سرعت با انجام دادن بلعکس این کار اشاره کرد.

فرمان همه کاره هوندا

این خودروساز می‌گوید این کانسپت دارای بیش از هشت حالت است؛ از عملکرد نیمه خودران گرفته تا کاملاً خودران در این طراحی مفهومی امکان‌پذیر است. این طراحی جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا انتخاب کنند که آیا وسیله نقلیه خود را کنترل کنند یا آن را به سیستم خودکار واگذار کنند. این شرکت در اطلاعیه خود نوشت: «هوندا معتقد است در آینده‌ی خودرو‌های خودکار، مشتریان در صورت رهایی از مسئولیت رانندگی می‌توانند از روش‌های جدیدی لذت ببرند. اما ممکن است مشتریان گاهی اوقات بخواهند احساس و هیجان رانندگی را تجربه کنند. کاربران حتی با ضربه زدن به سوئیچ این طراحی مفهومی می‌توانند بین حالت‌های خودکار و دستی جابه‌جا شوند.»

کنترل کامل خودرو با جدیدترین طراحی مفهومی فرمان هوندا


بیشتر بخوانید:  پاترول و پاجرو بعدی با پلتفرم مشترک تولید می‌شوند


به گفته هوندا سنسور‌های این وسیله نقلیه در هر لحظه تمرکز بسیاری روی تغییراتی که کاربر بین حالت‌های مختلف ایجاد می‌کنند، دارند. این سنسور‌ها با انجام این عملیات پیچیده قصد دارند "یک تجربه رانندگی غریزی" ایجاد کنند و با این روش راننده را از احتمال بروز هرگونه مشکل مصون بدارند. همچنین باید به این مسئله اشاره کرد که برای جلوگیری از تصادفات ناشی از خطای انسانی، سیستم رانندگی خودکار در صورت لزوم آماده دخالت و کنترل وسیله نقلیه خواهد بود.

این مطالب تقریبا همه چیزی است که هوندا درباره این طراحی مفهومی منتشر کرده است، اما مطمئنا جزئیات بیشتری در رویداد پیشرو در دسترس ما قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار