اطلاعات بیش از ۲۶۷ میلیون کاربر فیسبوک در فضایی ناامن در اینترنت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فیسبوک بار دیگر اطلاعات کاربران خود را در معرض دید دیگران قرار داد. امروز گزارشی در فضای مجازی منتشر شد که از رسوایی دیگری برای فیسبوک خبر می‌داد. بر اساس این گزارش اطلاعات ۲۶۷ میلیون کاربر فیسبوک، شامل اسم، شماره تلفن و نام کاربری در فضای غیرایمن در اینترنت قرار دارد. این فضای ناامن توسط رمز عبور و یا هرگونه اطلاعات برای تائید اعتبار محافظت نمی‌شود و این مسئله بسیار برای کاربران گران تمام خواهد شد.

مکان ناایمن اطلاعات ۲۶۷ میلیون کاربر فیسبوک

خبرگزاری که برای اولین بار این خبر را منتشر کرد برای یافتن دلیل اصلی این اتفاق با تیم یک محقق امنیتی به نام باب دیاچنکو همکاری کرد. این فرد معتقد است که انتشار این داده‌ها می‌تواند ناشی از یک عملیات Scraping غیرقانونی باشد. دیاچنکو همچنین شواهدی را کشف کرد مبنی بر اینکه این داده‌ها می‌تواند نتیجه سوء استفاده از API در فیسبوک توسط مجرمان در ویتنام باشد.

رسوایی فیسبوک در پی افشای اطلاعات ۲۶۷ میلیون کاربر

این محقق گفت که ممکن است این اطلاعات قبل از محدود شدن دسترسی به شماره تلفن‌ها در سال گذشته، از API توسعه دهنده فیسبوک دزدیده شده باشد. احتمال دیگر این است که API به هیچ وجه مورد استفاده قرار نگرفته است و در عوض داده‌ها از صفحات پروفایل ناامن خارج می‌شوند. عملیات Scraping از ربات‌ها برای اجرای صفحات وب استفاده می‌کند و داده‌هایی را جمع آوری می‌کند که به پایگاه داده منتقل می‌شوند. فیسبوک و سایر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی همیشه برای پیدا کردن عامل اصلی Scraping مشکل دارند، زیرا اغلب آن‌ها نمی‌توانند تفاوت بین داده‌های جمع آوری شده توسط ربات‌ها و مشترکین قانونی را که در این زمینه وجود دارند، تشخیص دهند.

نحوه جلوگیری از انتشار اطلاعات کاربری در فیسبوک

اگر می‌خواهید دسترسی افراد مختلف به داده‌های شخصی شما کمتر شود از مسیری که در ادامه می‌گوییم تنظیمات لازم را اعمال کنید. به فیسبوک رفته و روی تنظیمات ضربه بزنید و از صفحه باز شده گزینه امنیت را انتخاب کنید. در این قسمت باید بخش مربوط را به "دوستان/ friends" یا "تن‌ها من/ Only Me" تغییر دهید (Settings > Privacy). همچنین در جواب به سوال "آیا می‌خواهید موتور‌های جست‌وجوی خارج از فیسبوک به حساب پروفایل شما لینک شوند؟ /Do you want search engines outside of Facebook to link to your profile " نه بگویید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار