شباهت عجیب دو پرچمدار جدید هوآوی و آنر

شواهد حاکی از آن است که شرکت هوآوی نتوانسته در طراحی جدید‌ترین محصول خود، خلاقیت زیادی به خرج دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که ریچارد یو، مدیر عامل شرکت هوآوی، اعلام کرد که زمان انتشار هوآوی P40 ماه مارس سال ۲۰۲۰ است، ادعا می‌کرد که طراحی این گوشی بی‌سابقه خواهد بود. اما حالا پس از منتشر شدن تعدادی از تصاویر این گوشی، متوجه می‌شویم که این طراحی آنقدر‌ها هم که انتظار می‌رفت خاص و متفاوت نیست.

مورد توجه‌ترین بخش این گوشی که در تصاویر فاش شده پیداست، فضای در نظر گرفته شده برای دوربین آن است. این قسمت مستطیل شکل که از مدل هوآوی P30 بزرگ‌تر است به نظر می‌آید که بتواند دوربین‌های بیشتری در خود جای دهد و یا حداقل فلش قوی‌تری را داشته باشد. همانطور که مشخص است این نوع دوربین‌ها محبوبیت زیادی در بین طرفدار‌ها پیدا کرده‌اند، به اندازه‌ای که انتظار می‌رود محصولات آینده شرکت سامسونگ نیز از این نوع طراحی برای دوربین‌های خود استفاده کنند.گفتنی است که گوشی‌های آنر زیر مجموعه شرکت هوآوی است، در نتیجه زمانی که این شرکت‌ها می‌خواهند محصولی تولید کنند بسیاری از تحقیقات، ایده‌ها و تکنولوژی‌ها به هم شباهت بسیاری دارند. تصاویر فاش شده از هوآوی P40 شباهت بسیار قابل توجهی به گوشی آنر View30 دارد. این گوشی ماه مارس در کشور چین با نام آنر V30 انتشار پیدا کرد و انتظار می‌رود در اوایل سال ۲۰۲۰ به بازار جهانی عرضه شود.

شباهت عجیب Huawei P40 به گوشی جدید آنر

یکسان و یا فقط مشابه؟

عکس‌های فاش شده از این گوشی در عین شباهت بسیار زیاد تفاوتی هم دارند. فرق بزرگ این دو در طراحی دکمه‌های کناریشان است. در حالی که در سمت راست هوآوی P40 دکمه پاور و صدا قرار دارد، در قسمت مشابه گوشی آنر V30 سنسور اثر انگشت و صدا وجود دارد و دکمه پاور آن در سمت چپ است. به‌جز این تفاوت، بقیه قسمت‌های این دو محصول شبیه به هم است. بدنه بزرگ، دوربین برآمده و جایگاه ورودی USB-C در هر دو یکسان است. با این حال لازم به ذکر است که تصاویر بدست آمده از وضوح خوبی برخوردار نیستند و همچنین ما اطلاعات کاملی از گوشی آنر V30 نداریم. چرا که هنوز وارد بازار جهانی نشده. در نتیجه می‌توان امیدوار بود که این دو گوشی تفاوت‌هایی بیش از آنچه ما گفتیم داشته باشند. برای مثال تصویری از دوربین جلو هوآوی P40 در دست نیست در نتیجه ممکن است یکی از تفاوت‌هایش با آنر V30 در هیمن قسمت باشد. تصاویر فاش شده همچنین نشانگر صفحه نمایشی با حاشیه قوص دار است که انتظار می‌رود این تصاویر مربوط به هوآوی P40 Pro باشند، چرا که قرار است هوآوی P40 صفحه نمایشی صاف و یکدست داشته باشد.


بیشتر بخوانید:  عرضه زودهنگام ردمی ۹ با تراشه Helio G70 مدیاتک


این شباهت‌ها از کجا سرچشمه می‌گیرند؟

درست است که این دو شرکت به هم مرتبط هستند، اما دلیل اصلی این شباهت‌ها را می‌توان محبوبیت زیاد این نوع طراحی دانست. حقیقت آن است که تمامی شرکت‌های تلفن همراه امروزه از این طراحی برای گوشی‌های خود استفاده می‌کنند درنتیجه ما باید انتظار گوشی‌های مشابه‌تری را نسبت به آنچه امروز می‌بینیم در آینده داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: هوآوی ، آنر ، هواوی P40
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار