نخست وزیر ژاپن، رئیس جمهور ایران را از تصمیم توکیو برای اعزام نیروی دریایی به منطقه غرب آسیا برای حفاظت از کشتی‌های این کشور مطلع کرد.

ژاپن ایران را از تصمیم برای اعزام نیرو به غرب آسیا مطلع کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آبه شینزو»، نخست وزیر ژاپن امروز (جمعه) «حسن روحانی»، رئیس جمهور ایران را از تصمیم این کشور برای اعزام نیروی دریایی به منطقه غرب آسیا مطلع کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ژاپنی گزارش داد که آبه شینزو در جریان دیدار امروز (جمعه) خود با حسن روحانی، وی را از تصمیم توکیو مبنی بر اعزام نیروی دریایی به منطقه غرب آسیا برای محافظت از کشتی‌های ژاپن مطلع کرده است.

بر اساس این گزارش، روحانی در پاسخ  گفته است از این تصمیم ژاپن برای کمک به امنیت تردد دریایی آگاه است.

رویترز می‌نویسد که نخست وزیر ژاپن در ابتدای دیدار خود با رئیس جمهور ایران گفته است: به شدت از بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه نگرانیم.

بیشتر بخوانید:

این عملیات برنامه‌ریزی شده ژاپن، آب‌های آزاد خلیج عمان، دریای عربی و خلیج عدن را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بر اساس پیش‌نویس طرح تصویب‌شده از سوی ائتلاف احزاب حاکم ژاپن، این کشور یک ناوشکن و هواپیمای گشت‌زنی «P-۳C» برای جمع‌آوری اطلاعات در منطقه خلیج فارس مستقر می‌کند.

در بخشی از پیش‌نویس این طرح آمده است که در صورت به وجود آمدن شرایط اضطراری، دستور ویژه‌ای از سوی وزیر دفاع ژاپن صادر می‌شود که به نیرو‌های این کشور اجازه استفاده از تسلیحات برای محافظت از کشتی مورد حمله قرار گرفته را می‌دهد.

منابع محلی ژاپن می‌گویند که این طرح احتمالا هفته آینده از سوی دولت این کشور به تصویب خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار