فرماندار دشت آزادگان گفت: بیمارستان طریق القدس بستان که از زمان جنگ تحمیلی تا کنون تعطیل و از گردونه فعالیت خارج شده، فعال و آماده خدمات رسانی به مردم می‌شود.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بیمارستان طریق القدس بستان با توجه به نیاز اهالی بستان و همچنین توریسم درمانی و موقعیت آن که از پرتردد‌ترین محور‌های تردد زوار اربعین حسینی (ع) و همچنین مجاورت با کشور عراق و سهولت دسترسی آسان مسافران، همشهریان و روستائیان شهرستان از نقش بسیار ارزنده‌ای برخوردار است و خلاء آن به نحو احسن در شهرستان مشهود است که با پیگیری‌های صورت گرفته ان شاء الله در آینده نزدیک خدمات دهی خود را زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی آغاز خواهد کرد.

او افزود: از چندین سال گذشته پیشنهاد‌هایی در خصوص احیای این بیمارستان صورت گرفته، ولی متاسفانه به نتیجه نرسیده بود و اکنون با پیگیری‌های صورت گرفته و تامین اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان این بیمارستان ان شاء الله در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز و آماده خدمات رسانی خواهد شد.

سیلاوی بیان داشت: این مژده را به مردم ولایت مدار این شهرستان می‌دهم که تجهیز ات آن نیز از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان تامین شده است و عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه آن و پیمانکار مشخص گردیده است و احیای این بیمارستان را از مطالبات بر حق مردم این شهرستان دانسته که متاسفانه در این چند سال اجرایی نشده بود.

حکیم عطشانی مدیر شبکه بهداشت و درمان دشت آزادگان با بیان اینکه با اختصاص ردیف اعتباری برای احیای بیمارستان به مبلغ ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و همچنین تعهد دانشگاه علوم پزشکی در خصوص تجهیز آن با پیگیری‌های صورت گرفته ان شاء الله در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

او اظهار داشت: این بیمارستان به مساحت ۳۰ هزار و ۷۰۴ متر واقع در ورودی شهر بستان است و احیای آن می‌تواند نقش بسزایی در حل مشکلات اهالی منطقه و همچنین جذب توریسم درمانی داشته باشد.

عطشانی تصریح کرد: فاز اول بازسازی و احیای بیمارستان بستان شامل؛ راه اندازی بخش‌های بستری، درمان بستر، زایشگاه، رادیو لوژی، اورژانس و ۲ اتاق عمل است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.