روسیه اعلام کرد قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی نسخه جدیدی از تانک خودپیشران «مالکا» را که یکی از قدرتمندترین سلاح‌های جهان محسوب می‌شود، آزمایش کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روسیه اعلام کرد قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی یکی از قدرتمندترین سلاح‌های جهان را آزمایش کند.

دیمیتری سمیزوروف، رئیس شرکت سازنده سلاح‌های جنگی (Uralstransmash) روز گذشته اعلام کرد که نسخه جدیدی از تانک خودپیشران «مالکا» تا پایان سال جاری میلادی آزمایش خواهد شد.

او گفت: «در ماه دسامبر، کار نوسازی گسترده این سلاح و تعمیرات اساسی آن تکمیل خواهد شد. جایگزینی‌ها انجام شده و سیستم‌های جدید نصب شده‌اند. سال آینده برای تولید سریالی این نوع سلاح توپخانه‌ای آمادگی داریم.»

مالکا یکی از قدرتمندترین توپخانه‌های خودپیشران در جهان و نسخه مدرن شده از مدل «۲ اس ۷ پیون» است که می‌تواند ۲.۵ دور در دقیقه شلیک کند و ظرفیت بار مهماتی آن هشت پرتابه است. دست کم به هفت نفر برای کار کردن با این توپخانه نیاز هست.

این سلاح ۴۶.۵ تنی قادر است از پوسته‌های انفجاری بالا، مهمات RAP، پوشش‌های انفجاری بالا برای مواد ضد بتونی، پرتابه‌های گازی و همچنین پرتابه‌های تسلیحات هسته‌ای استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار