قابلیت تشخیص چهره در نرم افزار Google Photos پیشرفت می‌کند

شرکت گوگل اعلام کرد که از این پس کاربران نرم افزار Google Photos می‌توانند به صورت دستی تصاویر را برچسب گذاری کنند.

قابلیت تشخیص چهره در نرم افزار Google Photos پیشرفت می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل یکی از بزرگ‌ترین سازندگان سخت افزار و نرم افزار در جهان است و در حال حاضر سیستم عامل ساخته شده توسط این شرکت یعنی اندروید، پرطرفدارترین سیستم عامل تلفن‌های همراه در جهان شناخته می‌شود. این سیستم عامل مانند سایر سیستم ‌عامل‌های بازار دارای نرم افزارهایی است که به طور پیشفرض روی آن نصب شده و کاربران نمی‌توانند آن‌ها را حذف کنند؛ یکی از این نرم‌افزارها که در حال‌ حاضر بیشتر کاربران از آن استفاده می‌کنند، نرم افزار Google Photos است.

عملکرد اصلی این نرم افزار در تلفن‌های همراه همان عملکرد نرم افزار گالری در گوشی‌هاست اما تفاوت اصلی Google Photos با سایر گالری‌ها، ذخیره تصاویر کاربر در فضای ابری است که کاربران به وسیله آن می‌توانند از هر جایی به تصاویر خود دسترسی پیدا کنند. اما به تازگی شرکت گوگل اعلام کرد که قابلیتی جدید به این نرم افزار اضافه خواهد شد که به وسیله آن کاربران می‌توانند نام هر کاربر را روی  چهره وی مشخص کنند.

قابلیت تشخیص چهره در نرم افزار Google Photos پیشرفت می‌کند

این قابلیت در گذشته هم در نرم افزار Google Photos وجود داشت و این نرم افزار به طور خودکار پس از نوشتن نام شخص توسط کاربر، تمامی تصاویر مربوط به آن شخص را برچسب گذاری می‌کرد، در این میان تعداد بسیار زیادی از تصاویر که شخص در آن حضور دارد توسط نرم افزار شناسایی نمی‌شد و بنابر این برچسب گذاری هم از سوی نرم افزار برای این تصاویر انجام نمی‌شد.


بیشتر بخوانید: ورود دو عنوان بزرگ دیگر به پلتفرم گوگل استادیا


 اما به تازگی گوگل اعلام کرده است که هنگامی که نرم افزار به تصاویری برسد که نتواند آن‌ها را برچسب گذاری کند، از کاربر می‌خواهد که به صورت دستی به برچسب گذاری این تصاویر مشغول شود. کاربران برای استفاده از این قابلیت باید از بخش تنظیمات ویژگی دسته بندی چهره را روشن کنند و پس از آن نام هر شخص را از روی تصاویر آن‌ها مشخص کنند و سپس نرم افزار به طور خودکار تصاویر مربوط به آن شخص را پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب گذاری دستی در برنامه Google Photos

برچسب ها: فناوری ، گوگل ، google photos
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار