سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از مطرح کردن مجدد درخواست این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا خبر داد.

ترکیه بار دیگر خواهان عضویت در اتحادیه اروپا شدبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری حریت، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد آنکارا بار دیگر درخواست خود برای عضویت در اتحادیه اروپا را مطرح کرده است.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت آنکارا دومین ارتش قدرتمند پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را دارد و از قدرتمندترین اعضای این سازمان است. به همین علت باید به عضویت اتحادیه اروپا دربیاید.

کالین افزود ناتو باید تهدیدات علیه امنیت ملی ترکیه را جدی بگیرد و در جهت غلبه بر آن همکاری داشته باشد. این مقام دولت ترکیه بر عزم کشورش برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

در عین حال نخست‌وزیر پیشین اسپانیا از پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا حمایت کرد و از این کشور به عنوان قدرت بزرگی با توانایی بالا برای نزدیک کردن غرب و شرق یاد کرد.

درخواست رسمی ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا در ۱۴ آوریل ۱۹۸۷ ارائه شد و از ۱۲ دسامبر ۱۹۹۹ به طور رسمی به عنوان نامزد عضویت در آن شناخته و مذاکرات الحاق نیز از سوم اکتبر سال ۲۰۰۵ آغاز شد. پس از کودتای نظامی نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ در ترکیه، روابط این کشور و کشور‌های اروپایی بر سر نحوه برخورد آنکارا با متهمان کودتا و نیز تغییرات سیاسی و قضایی اساسی در ترکیه تیره شده است. کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ در ترکیه موجب انتقاد شدید آنکارا از موضع بی تفاوت اتحادیه اروپا درباره آن شد.

در ادامه نیز این نهاد اروپایی از نحوه رفتار دولت ترکیه با عوامل کودتا و نیز نقض تعهدات خود در رابطه با روند عضویت در اتحادیه اروپا به شدت انتقاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار