مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: برداشت محصول خرما در شهرستان کرمان از اواخر مرداد ماه آغاز و اوایل آذر ماه با میزان تولید ۸۱۰۰ تن و متوسط عملکرد ۳۰۰۰ کیلوگرم در هکتار پایان یافت.

برداشت ۸۱۰۰ تن محصول خرما در شهرستان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: برداشت محصول خرما در شهرستان کرمان از اواخر مرداد ماه آغاز و اوایل آذر ماه با میزان تولید ۸۱۰۰ تن و متوسط عملکرد ۳۰۰۰ کیلوگرم در هکتار پایان یافت.

او گفت: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان کرمان، ۳۲۵۹ هکتار است که از این میزان ۲۷۰۰ هکتار بارور و ۵۵۹ هکتار غیر بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان خاطر نشان کرد: متوسط قیمت یک کیلوگرم خرما در سال جاری ۱۰۰۰۰ تومان می‌باشد که درامدی حدود ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را عاید باغداران می‌نماید.

او خاطر نشان کرد: ارقام خرمای شهرستان شامل پرکو، کروت، بزمانی، هفتادگری، عبدالهی، قصب، مضافتی، پیارم و مجول می‌باشد که در سال جاری باغداران با کاهش ۳۰ درصدی عملکرد نسبت به سال گذشته مواجه شدند که از مهمترین علل آن آفت زنجره خرما و وجود باغات فرسوده و مسن را می‌توان ذکر نمود.

انتهای پیام/س

آغاز برداشت محصول خرما در شهرستان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
خرماهای شهرستان کرمان کدوم محله هستند ما بریم از سر باغ بخریم
آخرین اخبار