با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان یک هکتار گلخانه محصولات جالیزی در کهنوج افتتاح شد که با افتتاح این واحد سطح زیر کشت گلخانه‌های جالیزی در این شهرستان به ۹۰۰ هکتار رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،در روستا‌های چکری، زیری و ده هوت شهرستان کهنوج، با سطح زیر کشت بیش از ۳۵۰ هکتار محصولات گلخانه ای، همه مردم این روستا‌ها مشغول به کار هستند و با تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای از جمله، خیار سبز، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، توت فرنگی، بادمجان و ... به شهر‌ها و کشور‌های دیگر چراغ اشتغال را روشن کرده اند.

وحدت عیدی فرماندار کهنوج در حاشیه بازدید از این روستا‌ها که به اتفاق جمعی از مدیران استانی و شهرستانی صورت گرفت، با بیان اینکه در راستای اجرای سیاست‌های وزرات جهاد کشاورزی و توسعه کشاورزی از سنتی به مکانیزه کشت گلخانه‌ای در شهرستان کهنوج رو به افزایش است، گفت: در دو سال اخیر در شهرستان کهنوج کشت گلخانه‌ای از ۱۲۰ هکتار به ۹۰۰ هکتار با کشت‌های متنوع افزایش پیدا کرده است که به این معنا است که ما در هر هکتار برای ۱۰ نفر شغل ایجاد کرده ایم.

او با بیان اینکه برای افتتاح این گلخانه ۲ میلیارد ریال از محل تسهیلات اعطایی صندوق امید هزینه شده است، اظهار کرد: بعضی از روستا‌های شهرستان کهنوج واقعا فاقد بیکار هستند و به عنوان روستا‌های فاقد بیکار در سطح ملی مطرح هستند که می‌توان به روستا‌های چَکِری، زیری و ده هوت به عنوان روستا‌های فاقد بیکار در کهنوج اشاره کرد.

عیدی با بیان این که در این روستا‌ها جمعیت فعال آن‌ها حدود یک پنجم شغلی است که در روستا ایجاد شده است، افزود:این موضوع به این معنی است که در این روستا‌ها نیروی کار خود را از دیگر روستا‌ها می‌آورند.

او گفت: امیدواریم بتوانیم با راهنمایی‌ها و توصیه کارشناسان و‌مروجین بخش کشاورزی، این اتفاق مهم را در شهرستان به صورت هدفمند پیش ببریم.

فرماندار کهنوج با بیان اینکه بحث بازار و صادرات محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دارد، گفت: با قرارداد‌هایی که از قبل صورت گرفته امیدواریم شاهد صادرات محصولات کشاورزی کهنوج با برند این منطقه به کشور‌های آسیای میانه و روسیه باشیم و محصولات به قیمت مناسب به فروش برسند.

او افزود: مسائل و مشکلات کشاورزان را به صورت روزانه بررسی و پیگیری می کنیم و امیدواریم شهرستان کهنوج در آینده نزدیک به یکی از شهرستان‌های گلخانه‌ای کشور تبدیل شود.

 کاهش سی درصدی نیاز آبی کشت گلخانه‌ای نسبت به کشت‌های سنتی گذشته و افزایش راندمان برداشت محصولات کشاورزی از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

انتهای پیام/ی

برداشت محصولات گلخانه ای در کهنوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.