رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: ارزش محصول تولیدی پسته در استان ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی زرند و دبیر دومین جشنواره پسته زرند در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: این جشنواره با هدف معرفی پسته مرغوب زرندی و همچنین افزایش سطح علمی باغداران منطقه عنوان کرد.

او اظهار داشت: شکرگذاری از نعمت پسته، تقویت سرمایه گذاری، معرفی پسته، ایجاد کارگاه‌های آموزشی برای باغداران و کشاورزان، ترویج آبیاری نوین و اصلاح الگوی کشت و ترویج گردشگری از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

حسینی نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان هم گفت: دو اتفاق خوب حوزه صنعت و تجارت در استان روی داد که امسال بالای ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد و اخیرا شاهد افتتاح‌هایی بودیم و خوشبختانه‌تر اینکه بالای ۲۸ درصد از این سرمایه گذاری‌ها در شهرستان زرند بوده است و بزودی شهرستان زرند قطب فولاد استان تبدیل می شود.

او گفت: استان کرمان استان صادراتی است و بالای ۲.۲ میلیارد ریال صادرات استان بوده است.

عباس سیف الدینی دبیر خانه کشاورز هم پسته ممتاز زرندی را پرمغز‌ترین پسته دانست و افزود: پسته ممتاز در هر هکتار ۱۲ تا ۱۳ تن محصول می‌دهد.

او گفت:مسئولین باید به دغدغه کشاورزان بیش از پیش توجه جدی داشته باشند کشاورزان زرندی ۲۰ هزارتن پسته تولید کردند، همانطوری که صنعت شهرستان ما رونق پیدا کرده، ولی متاسفانه صنعت پسته ما رونق چندانی پیدا نکرده، و پسته تولیدی بصورت فله‌ای صادر می شود که با حمایت مسئولین میتوان کارگاه‌های مختلف پسته بسته بندی پسته راه‌اندازی شود و باعث رونق کسب و کار کشاورزان شود.

 سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در استان کرمان قریب به ۶۰۰ هزار نفر بحث تولید پسته فعالیت دارند و در هر هکتار سه نفر اشتغال داشتیم.

او گفت: باغداران در بحث تغذیه با استفاده از مهندسین کشاورزی می‌توانند موفق‌تر باشند و بهره وری افزایش یابد

سعیدی ارزش محصول تولیدی پسته در استان را ۱۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

 در پایان از اعضا شورای تامین و همچنین کشاورزان نمونه به اهدا هدایایی تجلیل شد. این مراسم با برنامه‌های متنوع فرهنگی همراه بود و در حاشیه این جشنواره غرفه‌های محصولات و تولیدات غذایی شهرستان برپا شد.

پسته ممتاز، اکبری، کله قوچی، احمد آقایی و فندقی، مهمترین ارقام پسته تولیدی در شهرستان زرند است.

انتهای پیام/ی

دومین جشنواره پسته ممتاز شهرستان زرند برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اقا بخدا اعصاب برام نموده اینترنت وصل میشه یا نه لااقل تکلیف مون را روشن کنید میدونم منتشر نمی شه
آخرین اخبار