رییس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زرند گفت: دومین جشنواره انار خانوک به مدت دو روز در شهر خانوک زرند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد اسلامی رییس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زرند در آیین دومین جشنواره انار خانوک که به مدت دو روز در شهر  خانوک برگزار شد از شکل گیری "گردشگری انقلابی" در خانوک خبر داد و گفت: از هر ظرفیتی برای رونق گردشگری شهرستان زرند استفاده خواهیم کرد.

محمد اسلامی با اشاره به سابقه‌ی مذهبی و مبارزاتی خانوکی‌ها در ادوار مختلف گفت: هدف جشنواره خانوک علاوه بر اهداف کلی، برجسته‌تر نمودن نقش گردشگری انقلابی بود و بدنبال آغاز شکل جدیدی از گردشگری در کشور با نام گردشگری انقلابی هستیم.

اسلامی با اشاره به توانمندی‌های متعدد شهر خانوک گفت:در این شهر تا کنون ۲ واحد بومگردی افتتاح شده و بدلیل شرایط خاص خانوک بدنبال راه اندازی تعداد بیشتری خانه بوم گردی هستیم.

رییس میراث زرند از وجود بکرترین سایت پروازی کشور در خانوک هم خبر داد و گفت: اگر چه جشنواره‌های زرند روی نشاط اجتماعی و رونق جوامع محلی و پویایی اقتصاد مقاومتی متمرکز شده، اما خاص بودن شرایط فرهنگی مذهبی خانوک ما را به سمت و سویی کشاند تا بیشترین تمرکزمان روی حفظ فرهنگ انقلابی و هویت دینی و مذهبی باشد.

در این جشنواره که به همت سَمَن غدیر خانوک، میراث فرهنگی زرند و شهرداری خانوک و بیش از ۸۰۰۰ نفر از مردم برگزار شد، انار خانوک که یکی از بهترین انار‌های بازار است به همراه تولیداتی همچون آب انار، رب انار، صنایع دستی، محصولات کشاورزی و تولیدات خانگی شهرستان زرند در قالب ۲۰ غرفه در معرض بازدید شرکت کنندگان قرار گرفت.

همچنین با حضور سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند و معاونین اداره کل میراث فرهنگی استان دومین واحد بوم گردی خانوک بنام "مهر پدری" هم رسما افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ی

افتتاح دومین خانه بومگردی خانوک زرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار