اسلامی گفت: حداکثر سهم یک شرکت ایرانی در سوریه ٤٩ درصد و سرمایه آن نیز ١٠٠ میلیون لیر است.

برای توسعه و بازسازی سوریه، نقش اول را به شرکت های ایرانی بدهیدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در همایش تجاری ایران و سوریا کا امروز در اتاق بازرگانی برگزار شد در درخواست از مسئولان سوری، اظهار کرد: برای بازسازی و توسعه سوریه، نقش اول را به شرکت های ایرانی بدهید.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: زمانی که علاقه و استقبال برای همکاری های ۲ جانبه بین ایران و سوریه وجود داشته باشد بطور قطع، پتانسیل های خوبی برای ساخت و سازهای ۲طرفه وجود خواهد داشت.

خانم آرام: وی بیان کرد: طی یک سال گذشته درکمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه گام های بزرگی برداشته شده است و تنظیمات برنامه ای و تبادلات افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیروزی های مقاومت در سوریه زمینه را بیش از گذشته برای همکاری های ۲ کشور فراهم کرده است. پروژه های مسکونی و ساختمانی در سوریه از جمله اولویت های این کشور است.
بیشتر بخوانید:  مبلغ اقساط تسهیلات طرح ملی مسکن مشخص شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: امشب سند همکاری های ایران و سوریه امضا خواهد شد. شرکت های زیر ساخت حمل و نقل و مادر تخصصی شهرک های مسکونی با شرکت های متناظر خود در سوریه همکاری خواهند داشت و شرکت های خصوصی می توانند از این ۲ شرکت برای شرکت در مناقصات و انجام پروژه ها استفاده کنند.

اسلامی درباره حل مشکل ضمانت نامه های بانکی افزود: برای حل این موضوع می توانیم ضمانت نامه از شرکت های ایرانی را در ایران دریافت کنیم تا زمینه برای کار فراهم شود.

سرمایه ایران در سوریه ١٠٠ میلیون لیر است

وی افزود: دستور بشار اسد رییس جمهور سوریه برای همکاری با ایران در زمینه بازسازی این کشور باعث می شود تا ابهامی در همکاری در این زمینه باقی نماند.

وی اظهار کرد: حداکثر سهم یک شرکت ایرانی در سوریه ٤٩ درصد و سرمایه آن نیز ١٠٠ میلیون لیر است. توافق کردیم که شرکت دولتی مشترک ایران و سوریه را ایجاد کنیم و شرکت های خصوصی از این طریق پروژه ها را تحویل بگیرند. با این روش دیگر شرکت های خصوصی در زمینه ضمانت نامه مشکلی نخواهند داشت.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
امیدواریم ازاده های جهان اجماعی فراهم کنند که مسببان وحامیان فرومایه تکفیری ها بهای لا اقل خسارتهای عظیم را بپردازند هرچند مظلومین وبی گناهان زیادی قربانی شدن که هرگز نخواهند توانست گوشه ای از ان را جبران کنند وخدا انشاالله تقاصشو ازشون بگیره وانشاالله روزی فرارسد که مقاومت دلاور بیش ازپیش ال سقوط خبیث رادر لیست زباله دان تاریخ قراردهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
انشاالله شرایطی بشه که این مردم ستمدیده سوریه هرچه سریعتر شرایط خانه وزندگی براشون فراهم وبه ارامش برگردن به هرحال خیلی سخته اوارگی وویرانی های عظیمی که تکفیری های حرامی وحامیان پستشون به این ملت مظلوم تحمیل کردن .خدا لعنت کنه اسراییل امریکا وال سقوط خبیث.
آخرین اخبار