رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از توانایی ارائه راه‌حل شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در تمامی حوزه‌های فناوری خبر داد.

شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی توانایی ارایه راه‌حل در تمامی حوزه‌های فناوری را دارندبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم آغاز به کار گردهمایی سه روزه ارائه نیاز‌های فناورانه در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در مجتمع نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: در حال حاضر ۴۶۰۰ شرکت دانش بنیان و ۶ هزار استارتاپ و فناوری و ۳۰ صندوق پژوهش و فناوری در کشور شکل گرفته و در حوزه‌های مختلف فعال هستند. همچنین شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری نیز اکنون در کشور فعال هستند که همه این موارد طی چند سال گذشته شکل گرفته‌اند و الان باید مردم این خدمات را لمس کرده و استفاده کنند.

او ادامه داد: باید مسایلی که در دانشگاه‌ها طرح می‌شود از طریق شرکت‌های دانش بنیان و در دل این شرکت‌ها به آن‌ها پاسخ داده شود، در حال حاضر در کشور تحقیق و توسعه دانشگاهی در شرکت‌ها قابل اجراست.

وحدت گفت: در حال حاضر رویداد ارایه نیاز‌های فناورانه پیشگیری و مبارزه با قاچاق در همین راستا در حال برگزاری است، در رویداد‌های گذشته شرکت‌های دانش بنیانی حضور داشتند که توانستند نیاز برخی شرکت‌های بزرگ صنعتی همچون حوزه تعمیر و نگهداری هواپیما را تأمین کنند.

او افزود: شرکت‌های دانش بنیان این توانایی را دارند که برای هر مسئله‌ای یک راه حل ارایه دهند و ما به شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کرده‌ایم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: رسالت صندوق نوآوری و شکوفایی اعتمادسازی برای شرکت‌های دانش بنیان از سوی دستگاه‌های اجرایی کشور است. امروز حوزه قاچاق کالا و ارز موضوع مهمی است، با برآورد‌هایی که داشته‌اند نشان می‌دهد ۱۵۰ میلیارد تومان قاچاق صورت می‌گیرد، این رقم در مقایسه با بودجه کشور رقم بالایی است.

او اضافه کرد: در حال حاضر قاچاق محصولات فناوری نیز یک موضوع مهم در کشور است. در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان ما به طیف وسیعی از تکنولوژی‌ها در خصوص سامانه‌های تشخیص پولشویی و نیز اسکن محموله‌ها در گمرک دست پیدا کرده‌اند.

وحدت تأکید کرد: وظیفه ما به هم رسانی این شرکت‌ها به دستگاه‌های مرتبط است. برخی مسایل و مشکلات کشور به کم تدبیری ما بر می‌گردد که در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز این امر وجود دارد، در حوزه تکنولوژی مرتبط با پیشگری از قاچاق کالا و ارز شرکت‌های دانش بنیان خوبی داریم.

او یادآور شد: صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خدمات و محصولات شرکت‌های دانش بنیان را تضمین می‌کند و در این راستا به شرکت‌هایی که از محصولات دانش بنیان خریداری کنند، تسهیلات لیزینک با نرخ ۹ درصد برای مدت سه سال ارایه خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار