وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نرخ مکالمه از ایران به عراق در سه هفته ایام اربعین، کاهش می‌یابد.

رادیو اربعینبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبه تلفنی با رادیو اربعین از توافقات بین ایران و عراق درخصوص کاهش تعرفه ارتباطات به حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان برای ارتباطات و مکالمات بین ایران و عراق در سه هفته ایام اربعین خبر داد و افزود: نرخ مکالمه از ایران به عراق دقیقه‌ای ۶۰۰ تومان است و ممکن است ۷۰۰ تومان هم باشد.

او در رابطه با اینترنت رایگان برای موکب‌ها بیان کرد: شرکت‌های عراقی برای برخی موکب‌های بزرگ در مسیر راه، که اطلاع رسانی خواهد شد اینترنت رایگان در نظر گرفتند. ظرفیت شبکه ارتباطی عراق در مسیر نجف به کربلا با تلاش اپراتور‌های عراقی دو برابر شده است.

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه لیست اپراتور‌های عراقی، نرخ مکالمه از عراق به ایران، قیمت ها، بسته‌های مختلف و سیم کارت‌های آن‌ها تا فردا ارائه می‌شود، گفت: زائران سیم کارت‌های عراقی را از داخل ایران تهیه نکنند، زیرا این سیم کارت‌ها در داخل عراق با قیمت ارزان‌تر موجود است.

این مقام مسئول با اظهار به اینکه سیمکارت عراقی رایگان وجود ندارد و ممکن است این مسائل ابزار‌هایی برای سوء استفاده و کلاهبرداری باشد، توصیه کرد: زائران این سیمکارت‌های رایگان را نپذیرند. علاوه براین، به جز در موارد ضروری از خدمات رومینگ به ویژه رومینگ اینترنت نیز استفاده نکنند چراکه هزینه رومینگ بسیار بالاست.

او با اشاره به ظرفیت سازی در کلیه مسیر‌های منتهی به مرز در داخل کشور عنوان کرد: اینترنت رایگان در نقاط مرزی وجود دارد و مجموعه‌های ما موکب‌هایی در نقاط مرزی دایر کردند.

آذری جهرمی همچنین به رادیو اربعین گفت: ما با همکاری با ستاد اربعین و بازسازی عتبات و یک شرکت دانش بنیان حوزه ارتباطات حدود ۶۰۰ هزار ماسک نانو رایگان در مرز به زوار تقدیم می‌کنیم. این ماسک‌ها ریزگرد‌ها و ذرات غبار را که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و سرماخوردگی می‌شود فلیتر می‌کنند.

وزیر ارتباطات در خاتمه گفت: یک سازمان مردم نهاد امسال نرم افزار و اپلیکیشنی درخصوص راهنمای زائر تهیه کرده که مراسم رونمایی از آن امروز (جمعه) برگزار شد و اطلاع رسانی درباره کارکرد این نرم افزار نیز به زودی انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید: راه اندازی سامانه اعلام وضعیت زائرین اربعین در اپلیکیشن بله


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار