معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار داوطلب سلامت خانوار در استان فارس با دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکاری می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا کریمی گفت: این داوطلبان به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه و فراهم کردن زمینه کاهش بار بیماری‌های واگیر مردم را آموزش می‌دهند.

او افزود: این سفیران با نیازسنجی مشکلات محلات خود به دانشگاه کمک می‌کنند تا عوامل مخل سلامت را شناسایی و راهکار‌ها و برنامه‌هایی به منظور رفع آن‌ها در مدت زمان کمتری ارائه شود.

کریمی اظهارداشت: از آن جا که این د اوطلبان از همان محله زندگی شان انتخاب می‌شوند نقش موثری د ر نیازسنجی‌ها و معرفی معضلات د ارند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۸۰ د رصد سفیران سلامت استان زنان خانه د ار هستند و حضور آن‌ها د ر خانواد ه‌ها می‌تواند ارتقای سطح سلامت جامعه را به همراه د اشته باشد.

کریمی ادامه داد: اوایل آذر پویش آموزشی اطلاع رسانی ایدز در استان برگزار می‌شود و قرار است سفیران در این باره با دانشگاه همکاری کنند.

او اضافه کرد: این افراد در پویش‌های آموزش برای شناسایی فشار خون و سرطان سینه هم کمک بسزایی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز کردند.

کریمی گفت: براساس آمار موجود ۸ هزار نفر از داوطلبان سلامت از محله‌ای و ۲ هزار نفر متخصصان ادارات به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه هستند.

معاون فنی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: داوطلبان سلامت مباحث آموزشی را از دانشگاه می‌گیرند و به خانوار‌های تحت پوشش انتقال می‌دهند و در صورت لزوم پس از نیازسنجی کارشناسان به منظور آموزش به مردم در محلات حاضر می‌شوند.

کریمی اظهارداشت: این نیازسنجی‌ها محله محور است به طوری که مثلا محله‌ای که تصادف زیاد است توسط داوطلبان سلامت درخواست احداث پل عابر پیاده داده می‌شود و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم با آن‌ها همراهی می‌کند.

انتهای پیام/

فعالیت ۱۰ هزار داوطلب سلامت خانوار در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار