آمریکا دولت قاهره را در صورت امضای توافقی برای خرید جنگنده از روسیه، با اعمال تحریم‌ تهدید کرد.

آمریکا مصر را هم مانند ترکیه تهدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کشورش در حال همکاری با مصر برای بازداشتن این کشور از توافق برای خرید هواپیما‌های جنگنده از روسیه است و دولت قاهره را در صورت امضای چنین توافقی با اعمال تحریم‌ها تهدید کرده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: «واشنگتن هنوز هم در حال همکاری با مصر در زمینه نیاز‌های دفاعی این کشور است، اما اگر آن‌ها به دنبال دستیابی به چنین توافقی با روسیه هستند، خود را در معرض خطر اعمال تحریم‌ها قرار می‌دهند. آن‌ها به خوبی این موضوع را می‌دانند. ما در حال همکاری با آن‌ها هستیم و آن‌ها کاملا از مخاطرات آن آگاه هستند.»

مصر اوایل امسال توافق دو میلیارد دلاری را با روسیه برای خرید بیش از ۲۰ فروند هواپیمای جنگنده سوخو- ۲۵ امضاء کرد. آمریکا می‌تواند بر اساس قانون کاتسا (CAATSA) - قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها - تحریم‌هایی را در زمینه خرید تجهیزات نظامی از روسیه اعمال کند.

آمریکا می‌گوید استفاده از جنگنده‌های سوخو- ۳۵ و دیگر سامانه‌های تسلیحاتی روسیه می‌تواند برای قابلیت عملیات مشترک با ارتش‌های آمریکا و دیگر کشور‌های عضو ناتو تهدید ایجاد کند.

واشنگتن قبلا ترکیه را نیز که سامانه‌های پدافند دفاعی روسیه را خریداری کرده تهدید کرده بود، اما هنوز آن‌ها را عملیاتی نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
اینترنت رو وصل کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار