کتاب و فیلم مستند " فدائیان اسلام در کاشان " چاپ و تولید می شود.

رئیس حوزه هنری کاشان در گفت وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران در کاشان با اعلام این خبراظهار داشت: فیلم و کتاب مستند " فدائیان اسلام در کاشان  " را حوزه هنری این شهرستان تدوین کرده است. 

محمد قنبری گفت: حوزه هنری کاشان  همزمان با آغاز فیلم مستند " فدائیان اسلام در کاشان" ، کتابی نیز با موضوع فدائیان اسلام در دست چاپ قرار داده است. 

وی، از همه شهروندان کاشانی به ویژه فرزندان و خانواده فدائیان اسلام در کاشان خواست تا خاطرات و مستندات خود را برای استفاده در چاپ این کتاب و مستند فدائیان اسلام به حوزه هنری این شهرستان ارسال کنند.

 رئیس حوزه هنری کاشان با اشاره به 27 دی ماه سالروز شهادت سید مجتبی نواب صفوی و تعدادی از همرزمانش در مبارزه با استبداد ستمشاهی، نقش ارزشمند و تأثیرگذار فدائیان اسلام در این شهرستان و بیدارگری‌های فدائیان اسلام در مبارزه با استبداد و نقشه‌های شوم استعمارگران به ویژه نفوذ بهایی‌گری در دهه‌های 30 و 40  را حائز اهمیت خواند.  

 به گفته وی جمعی از بازاریان و معتمدان بازار کاشان در سال 1328 ضمن دعوت از حجت‌السلام نواب صفوی رهبر فدائیان اسلام، به تشکیل جمعیت فدائیان اسلام در کاشان اقدام کردندکه نقش شاخص و ممتازی در بیداری و روشنگری انقلابی به رهبری علمای آن زمان داشتند. 

شایان ذکر است: شهید نواب صفوی به همراه جمعی از یارانش مظفر ذوالقدر، خلیل طهماسبی و سید محمد واحدی شهدای صلای بیداری 27 دی ماه 1334 به دست رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.