مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان از افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان از امروز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه در این استان خبر داد.

سید حسین خوانساری  اظهار کرد: از امروز نرخ نان با تصمیم کارگروه آرد و نان استان با افزایش ۲۵ درصدی با نرخ جدید پخت و به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی در خصوص قیمت‌های جدید نان با آرد یارانه، تصریح کرد: بر اساس این تصمیم نان لواش به قیمت جدید ۵۶۲۵ ریال، سنگک ماشینی و سنتی نوع یک به مبلغ ۲۰ هزار ریال، سنگک ماشینی و شنتی نوع دو ۲۵ هزار ریال، گرده محلی همدان نوع یک ۶۲ هزار ۵۰۰ ریال و نوع دو ۹۳ هزار و ۷۵۰ ریال، بربری سنتی و ماشینی نوع یک ۱۵ هزار ریال و نوع دو به مبلغ ۲۰ هزار ریال، تافتون و لواش محلی نوع یک به مبلغ ۹۳۷۵ ریال و نوع دو به مبلغ ۱۱ هزار و ۲۵۰ ریال خواهد بود.

خوانساری با بیان اینکه کنجد و سایر افزودنی‌های به صورت آیتم مجزا در دستگاه ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت هرگونه مغایرت قیمت نان با لیست اعلامی موضوع را می‌توانند به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

وی با اشاره به فعالیت سه واحد نانوایی در زمینه پخت نان کامل در همدان، افزود: پخت نان کامل در نانوایی‌های سطح استان از ماه‌های گذشته آغاز شده و عرضه آن تا پایان سال در ۲۵۰ نانوایی انجام خواهد شد.

خوانساری در ادامه میزان خرید تضمینی گندم استان همدان را تا روز گذشته ۱۵ مرداد ماه بیش از ۶۰۵ هزار تن گندم به ارزش ۱۰ میلیارد و ۶۶۱ میلیارد تومان برشمرد و گفت: تاکنون ۲۰۶۳ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان گندمکار این استان معادل ۱۹ درصد پرداخت و تسویه شده و مابقی به ارزش ۸۶۰۳ میلیارد تومان بر اساس صف کشوری تحویل محصول پرداخت خواهد شد و روند پرداخت همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته مراکز خرید تضمینی سطح استان همدان ۴۱۰ هزار و ۸۲۲ تُن گندم مازاد از کشاورزان گندمکار استان خریداری کردند، اظهار کرد: میزان خرید گندم استان تاکنون خرید تضمینی گندم سال گذشته را پشت سر گذاشته است.

خوانساری با بیان اینکه تاکنون به ترتیب شهرستان کبودرآهنگ با ۱۳۴ هزار و ۶۹۷ تن و شهرستان رزن با ۱۳۰ هزار و ۹۲۷ تن بیشترین میزان گندم تحویلی را در سطح استان به مراکز خرید گندم داشته‌اند، تصریح کرد: از بیش از ۶۰۵ هزار تُن گندم مازاد خرید تضمینی سطح استان، مقدار خرید گندم به تفکیک توسط مراکز دولتی ۴۰ هزار و ۲۶۶ تُن، خرید گندم توسط سیلو‌های بخش خصوصی ۲۱۹ هزار و ۹۸۰ تن، توسط مباشر (تعاونی‌های روستایی) ۳۳۰هزار و ۳۱۵ تن و توسط کارخانجات آرد ۱۵ هزار و ۱۱۲ تُن بوده است.

به گزارش ایسنا، سطح زیر کشت گندم استان همدان افزون‌بر ۴۳۰ هزار هکتار شامل ۳۵۰ هزار هکتار گندم دیم و ۸۰ هزار هکتار گندم آبی بوده که از این میزان سطح زیر کشت گندم استان تولید بیش از ۷۰۰ تن گندم و ۶۰۰ هزار تن خرید تضمینی آن پیش‌بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.