فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بهترین، کوتاه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای رسیدن به وحدت، ایجاد بستر گفت‌وگو میان ملت‌هاست.

بهترین راه رسیدن به وحدت، ایجاد بستر گفتگو میان ملت هاستپیام فیض فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره هفته وحدت اسلامی اظهار کرد: وحدت، اتحاد و یکپارچگی همواره سرفصل‌های مورد تأکید برای پیروزی و غلبه بر دشمن هستند. امروز منطقه غرب آسیا روی بشکه باروت قرار دارد و بیش از هر زمان دیگری نیازمند صلح و وحدت ملت‌های منطقه است.

او افزود: دولت‌های ایالات متحده آمریکا و رژیم صهونیستی همواره تلاش دارند تا این منطقه را با ناآرامی و عدم‌امنیت مواجه کنند و برای این خواسته به تفرقه‌افکنی در امت‌های مسلمان و ایجاد اختلافات قومیتی روی آورده‌اند. متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی کشورهای منطقه در دام این اختلاف‌افکنی‌های قومیتی افتاده‌اند و علاوه بر جنگ و خونریزی انسان‌های بی‌گناه، با شعار صلح‌طلبی، اختلافات قومیتی را رنگ‌آمیزی می‌کنند.

 فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی همواره با تاکید بر میانه‌روی و احترام به اقلیت‌های دینی و محترم شمردن حقوق تمامی افراد از هر نژاد و همچنین ارائه طرح‌هایی مانند صلح هرمز، پرچمدار وحدت، یکپارچگی و ثبات در منطقه غرب آسیا بوده است.

فیض تصریح کرد: به نظر می‌رسد برای رسیدن به صلح و ثبات پایدار در منطقه که همانا از کانال وحدت عبور می‌کند می‌توان به برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی و نشست‌های هم‌اندیشی در بین مذاهب و ادیان مختلف و شرکت نمایندگان ملت‌های مختلف اشاره کرد. در حقیقت باید گفت که بهترین، کوتاه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای رسیدن به وحدت ایجاد بستر گفت‌وگو میان ملت‌هاست.


بیشتر بخوانید: هفته وحدت فرصتی برای تقویت همدلی و برادری شیعه و سنی است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار