رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: جمعیت کیفری زندانیان استان از فروردین تا مهمر امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۱۸ درصدی جمعیت کیفری زندانیان هرمزگانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، علی صالحی ، رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: جمعیت کیفری زندانیان استان از فروردین تا مهمر امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد کاهش یافته است.

او افزود: تعامل بسیار خوب اداره کل زندان‌ها با محاکم قضایی استان و همچنین بهره گیری از همه ظرفیت‌های قانونی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نقش داشته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: حبس زدایی و کاهش آمار زندانیان از سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه است که هرمزگان در این کار موفق بوده است.

صالحی افزود: افزایش جمعیت کیفری یکی از آسیب‌های زندان‌ها است که باید به سمت حبس زدایی و اجرای مجازات‌های جایگزین حبس حرکت کرد  و کاهش هدفمند جمعیت کیفری می‌تواند کیفیت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را افزایش دهد.

او با اشاره به افزایش بازدید قضات از زندان‌های هرمزگان در مقایسه با مدت مشابه سال  پارسال گفت:این موضوع تاثیر زیادی در کاهش جمعیت کیفری زندانیان داشته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: برنامه ریزی برای استفاده از تأسیسات نوین قضایی به خصوص مجازات‌های جایگزین حبس و صدور ۱۲ هزار و۲۵۵ فقره حکم با استفاده از این تأسیسات بخشی از اقدام‌های مهم دادگستری هرمزگان در ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است.

انتهای پیام/ب

کاهش زندانیان هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.