رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا کنون با رفع تصرف بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع اراضی ملی ، بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال به بیت المال بازگشت.

رفع تصرف از اراضی ملی استان / بازگشت بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال به بیت المالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، علی صالحی ، رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا کنون با رفع تصرف بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع اراضی ملی ، بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال به بیت المال بازگشت.

او افزود: همچنین با دستور قضایی ۲۲ مورد قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در هفت ماه امسال صورت گرفته است.

 رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت :  از ابتدای امسال تا کنون  ۱۵۴ فقره پرونده در حوزه صیانت از حقوق بیت المال و اراضی ملی و منابع طبیعی در دستگاه قضایی هرمزگان مطرح شده که  ۱۴۶  پرونده  منجر به صدور رأی شده است.

صالحی با تاکید بر مسؤولیت‌پذیری تمام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در خصوص عواقب ناشی از تخریب، تصرف و تغییر کاربری اراضی ملی و همچنین آلودگی‌های زیست محیطی، اقدام سریع، قاطع و پاسخگویی متولیان این حوزه را خواستار شد.

او گفت: مقابله با عوامل آلوده‌کننده محیط‌زیست مورد توجه جدی دستگاه قضایی است و نوار ساحلی به‌عنوان مهم‌ترین انفال در سطح استان هرمزگان باید از هرگونه تعرض و آلودگی زیست محیطی در امان بماند.

 رئیس کل دادگستری هرمزگان با تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای صیانت از اراضی ملی و همچنین شتاب‌بخشی و هدف‌گذاری در تثبیت مالکیت‌ها افزود: در اجرای مفاد قانون،مواردی نظیر تثبیت مالکیت‌ها، طرح به موقع دعاوی، ارائه دفاعیات مستدل و مستندسازی از دلایل و موارد ادعایی به منظور تسریع در برخورد قانونی با متجاوزان و افراد سودجو راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام/ب

رفع تصرف بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.