دموکرات‌ها توانستند با پیروزی در دو انتخابات مهم در ایالت‌های کنتاکی و ویرجینیا ضربه سنگینی بر جمهوری‌خواهان و رئیس‌جمهور هم‌حزب آن‌ها یعنی دونالد ترامپ وارد کنند.

شکست سنگین ترامپ در دو ایالت کنتاکی و ویرجنیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، شب گذشته دموکرات‌ها در انتخابات مهمی دو پیروزی قابل توجه کسب کردند که نشان داد این حزب همچنان در کنتاکی و ویرجینیا، دو منطقه اصلی، قدرتمند است و هشداری بود برای جمهوریخواهان.

این پیروزی دموکرات‌ها در دو ایالتی که به طور سنتی محافظه‌کار هستند ضربه بزرگی به حزب جمهوری‌خواه و به ویژه دونالد ترامپ که تنها یک سال تا انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۰ فرصت دارد وارد کرد. از سال ۱۹۹۳، این نخستین بار است که دموکرات‌ها می‌توانند در ویرجیینا کنترل هر دو مجلس ایالتی را برعهده بگیرند.

شب گذشته، «اندی بیشیر» نامزد دموکرات‌ها در ایالت کنتاکی، موفق شد در انتخابات فرمانداری بر رقیب جمهوری‌خواه خود، «مت بوین» پیروز شود. او در خصوص این پیروزی گفت: «امشب، رای‌دهنگان کنتاکی با صدای بلند و واضح پیامی را برای همگان فرستادند تا بشنوند». بیشیر توضیح داد :«پیام آن است که نباید الزاما انتخابات ما میان راست و چپ باشد، هنوز انتخابات بین درست و غلط است».

مت بوین، نامزد جمهوری‌خواه، با این حال شکست خود را نپذیرفته است. او پس از درگیری‌ای که با معلمان ایالت کنتاکی داشت به یکی از منفورترین فرمانداران آمریکا تبدیل شد و این شکست ظاهرا یک روز پس از آن صورت گرفت که ترامپ در تجمع انتخاباتی حضور یافت و از ساکنان کنتاکی خواست به بوین رای دهند. ترامپ در این تجمع در خصوص این فرماندار جنجالی گفت: «اگر بوین شکست بخورد، رسانه‌ها خواهند گفت ترامپ شکست بزرگی را در تاریخ جهان متحمل شده است. این بزرگترین زیان خواهد بود. شما اجازه نمی‌دهید این اتفاق برای من بیفتد».

در ایالت ویرجینیا نیز دموکرات‌ها اکثریت را در هر دو مجلس ایالتی به دست آوردند. «رالف نورتام» فرماندار دموکرات این ایالت از ژانویه ۲۰۱۸ در این سمت بوده است. او در ریچموند، مرکز ویرجینیا، و در جمع هواداران خود گفت: «اینجا هستم تا امروز، ۵ نوامبر، رسما اعلام کنم ویرجینیا رسما آبی (رنگ حزب دموکرات) است».

پیروزی دموکرات‌ها در ویرجینیا بیشتر از مناطق حومه‌ای حاصل شده که در سال‌های اخیر به طور فزاینده طرفدار این حزب شده‌اند. با این حال، جمهوری‌خواهان در می‌سی‌سی‌پی به پیروزی رسیدند و تیت ریوز، نامزد جمهوری‌خواه به فرمانداری این ایالت برگزیده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
یکیشون داعش رو درست کرد یکیشون به خاور میانه حمله کرد پس مرگ به همشون
Iran (Islamic Republic of)
ازاده
۲۳:۲۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
همشون یکی هستن وجودشون یعنی دشمنی با دنیا
Canada
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
عجبه
United States of America
مهدی
۱۸:۱۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
سگ زرد برادر شغاله ، دموکرات و جمهوری خواه نداره اونا دشمن ایرانن ، از پیروزی اونها خوشحال نشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
گل گفتی
آخرین اخبار